Preview

Statistics and Economics

Advanced search

THE APPLICATION OF ECONOMIC AND MATHEMATICAL METHODS FOR OPTIMIZATION OF ACTIVITIES OF ADVERTISING AGENCY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-2-83-86

Abstract

The accumulated experience in solving practical problems in the organization of advertising activity allows allocating four classes of problems focused on ap-plication of economic and mathematical methods - resource allocation, queuing problem, network planning and combina-torial problems

About the Author

Andrei A. Romanov
Joint-Stock Company «SOIS»
Russian Federation


References

1. Романов А.А. «Теория и практика рекламных коммуникаций». Монография. Изд. центр ЕАОИ. - М.: 2011. - 512 с.

2. Его р о в а Е. А. , Карманов М.В., Кучмаева О.В., Романов А.А., Смелов П.А. и др. Методологические вопросы мониторинга и прикладного анализа развития рекламного бизнеса. Коллективная монография. - М., МЭСИ, 2010 г., с. 240.

3. Смелов П.А., Карманов М.В., Егорова Е.А., Минашкин В.Г. и др. Методология статистических исследований социально-экономических процессов. Книга, посвященная 80-летию МЭСИ. - М., МЭСИ, 2012 г., с. 426.


Review

For citations:


Romanov  A.A. THE APPLICATION OF ECONOMIC AND MATHEMATICAL METHODS FOR OPTIMIZATION OF ACTIVITIES OF ADVERTISING AGENCY. Statistics and Economics. 2016;(2):83-86. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-2-83-86

Views: 698


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)