Preview

Statistics and Economics

Advanced search

BENCHMARKING - PRACTICAL TOOLS IDENTIFY KEY SUCCESS FACTORS

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-2-48-51

Abstract

The article gives a practical example of the application of benchmarking techniques. The object of study selected fashion store Company «HLB & M Hennes & Mauritz», located in the shopping center «Gallery», Krasnodar. Hennes & Mauritz. The purpose of this article is to identify the best ways to develop a fashionable brand clothing store Hennes & Mauritz on the basis of benchmarking techniques. On the basis of conducted market research is a comparative analysis of the data from different perspectives. The result of the author’s study is a generalization of the ndings, the development of the key success factors that will allow to plan a successful trading activities in the future, based on the best experience of competitors.

About the Author

Olga Ju. Malinina
DGTU
Russian Federation


References

1. Марчук В.И., Видус А.В., Платонова Д. А. Бенчмаркинг как инструмент повышения конкурентоспособности развития предприятий в России и за рубежом // Концепт. - 2014. - Современные научные исследования: актуальные теории и концепции. - ART 64320. - URL: http://e-koncept.ru/2014/64320.htm. - ISSN 2304-120X.

2. Радина О.И., Малинина О.Ю., Калмыкова Н.А., Бенчмаркинг как маркетинговая технология формирования конкурентоспособных характеристик // Инженерный вестник Дона. 2014. Т. 29. № 2. С. 34.

3. Повышение конкурентоспособности торгового предприятия на основе метода бенчмаркинга [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.uecs.ru/uecs30-302011/item/501-2011-06-30-05-20-29.

4. Центр управления финансами [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://center-yf.ru/data/ip.

5. Marchuk V.I., Vidus A.V., Platonova D.A. Benchmarking kak instrument povyshenija konkurentosposob-nosti razvitija predprijatij v Rossii i za rubezhom // Koncept. - 2014. - Sovremennye nauchnye issledovanija: aktual’nye teorii i koncepcii. - ART 64320. - URL: http://e-koncept.ru/2014/64320.htm. - ISSN 2304-120X.

6. Radina O.I., Malinina O.Ju., Kalmykova N.A., Benchmarking kak marketingovaja tehnologija formirovanija konkurentosposobnyh harakteristik // Inzhenernyj vestnik Dona. 2014. T. 29. № 2. S. 34.

7. Povyshenie konkurentosposobnosti torgovogo predprijatija na osnove metoda benchmarkinga [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dostupa: http://www.uecs.ru/uecs30-302011/item/501-2011-06-30-05-20-29.

8. Centr upravlenija finansami [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dos-tupa: http://center-yf.ru/data/ip.


Review

For citations:


Malinina O.J. BENCHMARKING - PRACTICAL TOOLS IDENTIFY KEY SUCCESS FACTORS. Statistics and Economics. 2016;(2):48-51. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-2-48-51

Views: 1250


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)