Preview

Statistics and Economics

Advanced search

METHODICAL TOOLS FOR DEVELOPMEN OF STRATEGIC ALTERNATIVES IN FORMING COMPETITIVE STRATEGY OF THE MINING AND CHEMICAL COMPANY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-2-27-33

Abstract

Paper is devoted to development and usage of methodical tools of formation of strategic alternatives of competitive strategy of the mining and chemical company. Approaches to development of competitive advantages of the domestic mining and chemical companies in the conditions of a maturity industry are defined. The tools of formation of strategic alternatives which cornerstone different types of the competitive advantages actual for the industry are developed.

About the Authors

Angelica L. Gendon
REU them. G. V. Plekhanov
Russian Federation


Alina A. Ilinova
National Mineral Resources University (Mining University)
Russian Federation


References

1. Ильинова А.А. Конкурентный анализ рынка горнохимических компаний // Экономика и предпринимательство, 2015 г., № 4 (ч. 2), с. 485-488.

2. Ильинова А.А., Череповицын А.Е. Ключевые факторы кон- 33 Экономика курентоспособности в отрасли фосфорсодержащих минеральных удобрений // Ученые записки Петрозаводского государственного университета. - Петрозаводск: Изд-во Петр-ГУ. - 2012. - №1 (122). - С. 94-99.

3. Гендон А.Л. Обзор методов стратегического управления горно-химическими компаниями // Журнал «Наука и образование: хозяйство и экономика; предпринимательство; право и управление» Фонд поддержки образования и науки в Ростовской области (Ростов-на-Дону), № 11 (66) 2015, с. 73-75.

4. Орлов А. И. Принятие решений. Теория и методы разработки управленческих решений / А.И. Орлов, - М.: ИКЦ «МарТ», Ростов н/Д., 2005. - 496 с.

5. Предложение опережает спрос. Материалы Ежедневной деловой газеты РБК. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://rbcdaily.ru/addition/article/5629499926589866. Рынок минеральных удобрений 2015. Лидеры рынка, тренды, ситуация в регионах. Аналитические материалы «РосБизнесКонсалтинг», Москва, 2015. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: Marketing.rbc.ru/download/research/demole_5629499953562477. Prahalad, C.K. and Hamel, G. (1990), “The core competence of the corporation”, Harvard Business Review, Vol. 68

6. Рынок минеральных удобрений 2015. Лидеры рынка, тренды, ситуация в регионах. Аналитические материалы «РосБизнесКонсалтинг», Москва, 2015. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: Marketing.rbc.ru/download/research/demole_562949995356247

7. Prahalad, C.K. and Hamel, G. (1990), “The core competence of the corporation”, Harvard Business Review, Vol. 68

8. Il’inova, A. A. Competitive analysis of the market for mining and chemical companies // Economics and entrepreneurship, 2015, vol. 4 (part 2), pp. 485-488

9. Il’inova, A.A., Cherepovitsyn.E. Key factors of competitiveness in the industry phosphorous fertilizers // scientific notes of Petrozavodsk state University. - Petrozavodsk.: The publishing house of PetrSU. - 2012. - № 1 (122). - S. 94-99

10. Gendon.L. Review of methods of strategic management of mining and chemical companies // Journal “Science and education: agriculture and Economics; entrepreneurship; law and management of” Fund of support of education and science in the Rostov region (Rostov-na-Donu), No. 11 (66) 2015, p. 73-75

11. Orlov A. I. decision-Making. Theory and methods of development of management decisions. /A. I. Orlov, Moscow: ICC “March”, Rostov n/D., 2005. - 496 p

12. The proposal is outpacing demand. Materials business Daily RBC. [Electronic resource]. - Access mode: http://rbcdaily.ru/addition/article/562949992658986

13. The fertilizer market 2015. Market leaders, trends, the situation in the regions. Analytical materials RosBusinessConsulting, Moscow, 2015. [Electronic resource]. - Access mode: Marketing.rbc.ru/download/research/demole_562949995356247

14. Prahalad C. K. and Hamel, G. (1990), “core competence of the Corporation”, Harvard business review, vol. 68


Review

For citations:


Gendon A.L., Ilinova A.A. METHODICAL TOOLS FOR DEVELOPMEN OF STRATEGIC ALTERNATIVES IN FORMING COMPETITIVE STRATEGY OF THE MINING AND CHEMICAL COMPANY. Statistics and Economics. 2016;(2):27-33. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-2-27-33

Views: 872


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)