Preview

Statistics and Economics

Advanced search

MODERN TRENDS OF DEVELOPMENT OF MEDIA CONSUMPTION

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-6-67-69

Abstract

The article presents the methodological basis of the study of media channels as a way to communicate with an audience media, in particular media channels and Internet TV. The focus on foreign and domestic studies dynamics of audience share between TV and the Internet, to carry out a comparison of the dynamics of audience and socio-economic factors influencing them.

About the Author

Alexander V. Borzov
Plekhanov Russian University of Economic
Russian Federation


References

1. Егорова Е.А., Золотарева О.А., Карманов М.В., Кучмаева О.В., Пашутин Д.Ю., Романов А.А., Смелов П.А., Методологические вопросы мониторинга и прикладного анализа развития рекламного бизнеса/ коллективная монография / Москва, 2010.

2. Назаров М.М. Измерения аудитории ТВ в современном мультиэкранной среде (практики зарубеждный рынков). - М.: ООО «НИПКЦ Восход-А», 2015. С. 28

3. Полуэхтова И. А. Лежа на диване: планшет + ТВ. Телевидение в эпоху новых медиа // Искусство кино. 2013. N7. C.102-103.

4. Романов А.А., Егорова Е.А. тенденции развития рекламных коммуникации в XXI веке. - Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 3-2. С. 264-265.


Review

For citations:


Borzov A.V. MODERN TRENDS OF DEVELOPMENT OF MEDIA CONSUMPTION. Statistics and Economics. 2015;(6):67-69. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-6-67-69

Views: 925


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)