Preview

Statistics and Economics

Advanced search

TECHNOLOGY SUPPORT FOR TEACHING MAJORS AT THE UNIVERSITY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-6-3-6

Abstract

This paper aims to show the advantages innovative technologies provide in education. The advent of the technological era has indelibly changed the face of education. When appropriately applied in classrooms, technology affects how instruction is delivered, how students access and process information, and how learning is assessed.

About the Authors

Irina G. Androsova
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Tatyana L. Gerasimenko
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Evdokiya I. Lobanova
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Alla B. Nisilevich
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Ekaterina V. Strizhova
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Герасименко Т.Л., Грубин И.В., Гулая Т.М., Жидкова О.Н., Романова С.А. Smart-технологии (вебинары и социальные сети) в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 5. С. 9-12.

2. Жданова Е.В., Харитонова О.В., Хромов С.С. К вопросу о критериях отбора и оценки веб-ресурсов в преподавании иностранных языков и русского языка как иностранного//Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 3. С. 8-16.

3. Зенина Л.В. Социальный аспект виртуального обучения//Роль бизнеса в трансформации российского общества-2012: сборник материалов Седьмого Международного научного конгресса. М.: Экон-информ, 2012. С. 103-104.

4. Каменева Н.А. Использование информационно-коммуникативных технологий при обучении иностранным языкам // Сборник научных трудов Sworld по материалам международной научно-практической конференции. 2011. Т. 22. № 3. С. 6-8.

5. Каменева Н.А. Развитие творческих способностей студентов высшего профессионального образования//В мире научных открытий. 2010. № 1-2. С. 197-204.

6. Нисилевич А.Б., Стрижова Е.В., Харитонова О.В. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции в информационно-обучающей среде вуза и принципы социального конструкцивизма. Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2014. № 1. С. 20-22.

7. Нисилевич А.Б., Стрижова Е.В., Харитонова О.В., Каменева Н.А. ANOTHER APPROACH TO EDUCATION (ON ALTERNATIVE METHODS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND LEARNING) Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 8-1 (26). С. 127-130.

8. Нисилевич А.Б., Стрижова Е.В. Инновационные технологии преподавания в высшей школе. Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2013. № 3. С. 3-5.


Review

For citations:


Androsova I.G., Gerasimenko T.L., Lobanova E.I., Nisilevich A.B., Strizhova E.V. TECHNOLOGY SUPPORT FOR TEACHING MAJORS AT THE UNIVERSITY. Statistics and Economics. 2015;(6):3-6. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-6-3-6

Views: 684


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)