Preview

Statistics and Economics

Advanced search

GOAL-SETTING AND REFERENCE POINTS AS THE FORMULATED PHILOSOPHY IN STRATEGIC PLANNING OF THE ORGANIZATION

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-5-17-21

Abstract

Object of research is definition and differentiation of such concepts as a goal-setting and reference points in strategic planning of the organization. The author in detail considered such aspects of a subject as, hierarchy in management of strategic planning of activity of the organization, specifics of such concepts: goal-setting, reference points, strategy, purposes. The problem of lack of accurate structurization of the concept "reference point" of strategy is investigated. Features of qualitative and quantitative reference points are studied. The composition from six main directions of qualitative reference points and types of basic reference points of the organization as systems is presented.Novelty and conclusions: The theory of strategic management doesn't define division of fundamental terms of strategy a goal-setting and reference points. The author gave accurate definition of the studied terms. On the basis of research by the author types of basic reference points of the organization as systems according to H.Bossel are structured, is defined that stability of the enterprise in the conditions of uncertainty demands from management of identical realization of each of basic reference points of strategic plans, concreteness of structural hierarchy of-level reference points of the organization is required.

About the Author

Yury A. Bolovintsev
Institute of economy of the Russian Academy
Russian Federation


References

1. Новая философская энциклопедия. Электронный ресурс. URL: http://iph.ras.ru/elib/3339.html, дата доступа 15.11.13

2. Зуб А. Т. Стратегический менеджмент: Теория и практика. 2-е изд., доп. - М.: Аспект Пресс, 2004.

3. Виханский О.С. Организация управления в государственном секторе и фирмах Японии: дис…канд. экон. наук: 08.00.05. - М., 1973.

4. Шеховцева Л.С. О некоторых понятиях стратегического управления //Менеджмент в России и за рубежом. - 2002. - № 6. - С. 14-20.

5. Ромашова Е.А. Основы стратегического управления в условиях рыночных отношений: // Архитектура. Экономика. Геоэкология. Сб. науч. тр. Аспирантов и магистрантов. - Н. Новгород: ННГАСУ, 2006.

6. Кунах Ю.В. Стратегическое управление предприятием на основе бюджетных моделей: дис…канд. экон. наук: 08.00.05. - Ставрополь, 2008.

7. Ансофф И. Стратегическое управление Сокр. пер. с англ. - Науч. ред., авт. предисл. Л.И. Евенко - М.: Экономика 1989. - 519 с.

8. Мескон М. Основы менеджмента : пер. с англ. / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. - М. : Дело, 2006. - 720 с.

9. Показатели устойчивого развития: теория, метод, практическое использование. Отчет, представленный на рассмотрение Балатонской группы /Авт. Х. Боссель: Пер. с англ. - Тюмень: Изд-во ИПОС СО РАН, 2001. - 123 с.

10. Ялялиева Т.В. Повышение эффективности управления государственной собственностью с помощью мероприятий контроля / Т.В. Ялялиева // Новый университет. Серия: Экономика и право. - 2013. - № 5. - С. 17-25.


Review

For citations:


Bolovintsev Yu.A. GOAL-SETTING AND REFERENCE POINTS AS THE FORMULATED PHILOSOPHY IN STRATEGIC PLANNING OF THE ORGANIZATION. Statistics and Economics. 2015;(5):17-21. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-5-17-21

Views: 1111


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)