Preview

Statistics and Economics

Advanced search

THE MECHANISM OF ORGANIZATIONAL CULTURE TRANSFORMATION ININNOVATION COMPETITIVE ADVANTAGE FOR INTERNATIONAL BUSINESSSTRUCTURES

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-4-57-63

Abstract

The article presents mechanisms of organizational culture formation and development in the conditions of cross-cultural interaction on the example of the international enterprise structures - Hyundai Motor Corporation group of companies and its affiliated structures are considered: «Hyundai Glovis» and Russian company «Hyundai Glovis Russia». The Russian and Korean cultural aspects of business and daily communication feature of mentality of two cultures, the priority directions of development of organizational culture based on cross-cultural interaction are analyzed for this purpose.

About the Authors

Lidia S. Leontieva
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Svetlana M. Maksimova
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Olga V. Sitnik
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Арон Лукач. Экономические аспекты языкового неравенства. College for Modern Business Studies, Татабанья, Венгрия, 2007.

2. Асмолов К. Административная культура Южной Кореи. Проблемы теории и практики управления. 2003. № 6. С. 37-44.

3. Ильин В. И. Корейское образование: традиции и модернизация. Межкультурные взаимодействия в условиях глобализации: опыт России и Кореи. Сборник статей. Отв. ред. Р. К. Тангалычева, И. А. Коргун. - СПб.: «Скифия-принт», 2012. - 448 с.

4. Исопескуль О.Ю. Управленческие дискурсы организационной культуры: монография. - М.: Издательский Дом «Наука», 2014. - 484 с.

5. Леонтьева Л.С., Орлов, Д.Ю., Орлова, Л.Н. Нематериальные ресурсы повышения конкурентоспособности промышленных предприятий (инвестиционно-информационный аспект): монография. - М.: МИРБИС, 2010. - 192 с.

6. Максимова С.М. Кросс-культурные ресурсы организационного развития международных предпринимательских структур. Вестник Поволжского государственного технологического университета. Сер. Экономика и управление. - 2014. - № 5 (24). - С. 45

7. Тангалычева Р. К. Структура российско-корейской межкультурной коммуникации. Межкультурные взаимодействия в условиях глобализации: опыт России и Кореи. Сборник статей. Отв. ред. Р. К. Тангалычева, И. А. Коргун. - СПб.: «Скифия-принт», 2012. - 448 с.

8. Янг М.А. Проблемы и перспективы межкультурных взаимодействий между Россией и Южной Кореей в условиях глобализации. Межкультурные взаимодействия в условиях глобализации: опыт России и Кореи. Сборник статей. Отв. ред. Р. К. Тангалычева, И. А. Коргун. - СПб.: «Скифия-принт», 2012. - 448 с.

9. Изменим мир вместе. Обзор социальных проектов Hyundai в России с 2009 по 2013 год. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.hyundai.ru/ IntroductoryRemarks.

10. Официальный сайт группы компаний «Hyundai Motor Company». [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://worldwide.hyundai.com.

11. Hyundai Motor Company corporate sustainability report ‘The Road to Sustainability’, 2014. [Электронный ресурс] - Режим доступа: https://csr. hyundai.com.

12. Chang C. S., Chang N.J. The Korean management system: cultural, political, economic foundations. - Westport, CT: Quorum books, 1994.

13. Cho Y., Yoon J. The Origin and Function of Dynamic Collectivism: An Analysis of Korean Corporate Culture. Asia Pacific Business Review, Summer 2001, Vol. 7, Issue 4. P. 70-88.

14. Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organizations: Software of the Mind. 3-rd Edition, McGraw-Hill USA, 2010.

15. Morden Т., Bowles D. Management in South Korea: a review. Management Decision, 1998, Vol. 36, No. 5. P. 316-330.

16. Aron Lukach. Jekonomicheskie aspekty jazykovogo neravenstva. College for Modern Business Studies, Tataban’ja, Vengrija, 2007.

17. Asmolov K. Administrativnaja kul’tura Juzhnoj Korei. Problemy teorii i praktiki upravlenija. 2003. № 6. S. 37-44.

18. Il’in V. I. Korejskoe obrazovanie: tradicii i modernizacija. Mezhkul’turnye vzaimodejstvija v uslovijah globalizacii: opyt Rossii i Korei. Sbornik statej. Otv. red. R. K. Tangalycheva, I. A. Korgun. - SPb.: «Skifija-print», 2012. - 448 s.

19. Isopeskul’ O.Ju. Upravlencheskie diskursy organizacionnoj kul’tury: monografija. - M.: Izdatel’skij Dom «Nauka», 2014. - 484 s.

20. Leont’eva L.S., Orlov, D.Ju., Orlova, L.N. Nematerial’nye resursy povyshenija konkurentosposobnosti promyshlennyh predprijatij (investicionno-informacionnyj aspekt): monografija. - M.: MIRBIS, 2010. - 192 s.

21. Maksimova S.M. Kross kul’turnye resursy organizacionnogo razvitija mezhdunarodnyh predprinimatel’skih struktur. Vestnik Povolzhskogo gosudarstvennogo tehnologicheskogo universiteta. Ser. Jekonomika i upravlenie. - 2014. - № 5 (24). - S. 45

22. Tangalycheva R. K. Struktura rossijsko-korejskoj mezhkul’turnoj kommunikacii. Mezhkul’turnye vzaimodejstvija v uslovijah globalizacii: opyt Rossii i Korei. Sbornik statej. Otv. red. R. K. Tangalycheva, I. A. Korgun. - SPb.: «Skifija-print», 2012. - 448 s.

23. Jang M.A. Problemy i perspektivy mezhkul’turnyh vzaimodejstvij mezhdu Rossiej i Juzhnoj Koreej v uslovijah globalizacii. Mezhkul’turnye vzaimodejstvija v uslovijah globalizacii: opyt Rossii i Korei. Sbornik statej. Otv. red. R.K. Tangalycheva, I.A. Korgun. - SPb.: «Skifija-print», 2012. - 448 s.

24. Izmenim mir vmeste. Obzor social’nyh proektov Hyundai v Rossii s 2009 po 2013 god. [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dostupa: http://www. hyundai.ru/IntroductoryRemarks.

25. Oficial’nyj sajt gruppy kompanij «Hyundai Motor Company». [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dostupa: http://worldwide.hyundai.com.

26. Hyundai Motor Company corporate sustainability report ‘The Road to Sustainability’, 2014. [Jelektronnyj resurs] - Rezhim dostupa: https://csr. hyundai.com.

27. Chang C. S., Chang N.J. The Korean management system: cultural, political, economic foundations. - Westport, CT: Quorum books, 1994.

28. Cho Y., Yoon J. The Origin and Function of Dynamic Collectivism:An Analysis of Korean Corporate Culture. Asia Pacific Business Review, Summer 2001, Vol. 7, Issue 4. P. 70-88.

29. Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organizations: Software of the Mind. 3-rd Edition, McGraw-Hill USA, 2010.

30. Morden T., Bowles D. Management in South Korea: a review. Management Decision, 1998, Vol. 36, No. 5. P. 316-330.


Review

For citations:


Leontieva L.S., Maksimova S.M., Sitnik O.V. THE MECHANISM OF ORGANIZATIONAL CULTURE TRANSFORMATION ININNOVATION COMPETITIVE ADVANTAGE FOR INTERNATIONAL BUSINESSSTRUCTURES. Statistics and Economics. 2015;(4):57-63. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-4-57-63

Views: 839


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)