Preview

Statistics and Economics

Advanced search

PROBLEMS OF STRATEGY FORMATION IT-MARKETING, CRITERIA AND THE DECISIVE RULE OF THE INTEGRATION MODEL CHOICE IN ECONOMIC AND MARKETING PRACTICE OF THE ENTERPRISE

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-1-80-86

Abstract

In article value of IT marketing at the modern enterprise is estimated. Parameters ofan assessment of appeal of IT marketing forproduction structures according to which themanagement of manufacturing enterprisescan approach to this question reasonablyare given. In article various strategy of integration of IT marketing for the enterprises which are at various stages of developmentare also considered. The main emphasis is placed on the detailed description of thesestrategy, and also the factors promotingtheir effective introduction.

About the Author

Natalia I. Reshetko
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Кузнецов В.И. Особенности управления в медиабизнесе. Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 3-2. С. 219-221

2. Бебрис А.О., Решетько Н.И. Формирование механизмов развития предпринимательских структур в условиях конкуренции. Вестник Университета (Государственный университет управления). 2011. № 17. С. 113-118

3. Кузнецов В.И., Мацоян Д.О. Управление долгосрочной конкурентоспособностью предпринимательских структур в строительстве. Современная конкуренция. 2012. № 2. С. 26-33

4. Решетько Н.И. Роль CRMсистем в разработке и реализации стратегии развития предприятия. Менеджмент в России и за рубежом. 2007. № 6. С. 138-141

5. Кузнецов В.И. О стратегии развития малого предпринимательства в России. Экономика, статистикаиинформатика. ВестникУМО. 2009. № 1-2. С. 39-42

6. Решетько Н.И. Разработка методических подходов к выбору конкурентной стратегии развития предпринимательских структур. Наука и образование в жизни современного общества: сб. науч. тр. по мат-лам Междунар. науч.-практ. конф. 29 ноября 2013 г.: Часть 18. Тамбов, 2013

7. Кузнецов В.И. О социальной ответственности предприятий и проблемах социальной отчетности. Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 1. С. 32-34

8. Решетько Н.И. Экспертиза выбораконкурентной стратегии развития предприятия. Наука и образование в жизни современного общества: сб. науч. тр. по мат-лам Междунар. науч.-практ. конф. 29 ноября 2013 г.: Часть 18. Тамбов, 2013

9. Решетько Н.И. Показатели оценки инновационного потенциала в системе общей конкурентоспособности предпринимательских структур. Наука и образование в жизни современного общества: сб. науч. тр. по мат-лам Междунар. науч.-практ. конф. 29 ноября2013 г.: Часть 18. Тамбов, 2013

10. Кузнецов В.И. Сагиева Г.С. Анализ результатов научно-технической деятельности в России сквозь призму патентной активности. Экономика, статистикаиинформатика. Вестник УМО. 2010. № 5. С. 89-95

11. Решетько Н.И. Стратегии развития предпринимательских структур информационного комплекса в условиях конкуренции. Диссертация на соискание ученой степени кандидата экономических наук / Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ). Москва, 2009

12. Kuznetsov V.I. Features of management in media business. Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. 2012. № 3-2. S. 219-221

13. Bebris A.O., Reshetko N.I. Formation of mechanisms of development of enterprise structures in the conditions of the competition. Vestnik Universiteta (Gosudarstvennyj universitet upravleniya). 2011. № 17. S. 113-118

14. Kuznetsov V.I., Matsoyan D.O. Management of long-term competitiveness of enterprise structures in construction. Sovremennaya konkurenciya. 2012. № 2. S. 26-33

15. Reshetko N.I. Role of CRM systems in development and realization of strategy of development of the enterprise. Menedzhment v Rossii i za rubezhom. 2007. № 6. S. 138-141

16. Kuznetsov V.I. About strategy of development of small business in Russia. Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. 2009. № 1-2. S. 39-42

17. Reshetko N.I. Development of methodical approaches to a choice of competitive strategy of development of enterprise structures. Nauka i obrazovanie v zhizni sovremennogo obshchestva: sb. nauch. tr. po mat-lam Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. 29 noyabrya 2013 g.: Chast 18. Tambov, 2013

18. Kuznetsov V.I. About social responsibility of the enterprises and problems of the social reporting. Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. 2012. № 1. S. 32-34

19. Reshetko N.I. Examination of a choice of competitive strategy of development of the enterprise. Nauka i obrazovanie v zhizni sovremennogo obshchestva: sb. nauch. tr. po mat-lam Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. 29 noyabrya 2013 g.: Chast 18. Tambov, 2013

20. Reshetko N.I. Indicators of an assessment of innovative potential in system of the general competitiveness of enterprise structures. Nauka i obrazovanie v zhizni sovremennogo obshchestva: sb. nauch. tr. po mat-lam Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. 29 noyabrya 2013 g.: Chast 18. Tambov, 2013

21. Kuznetsov V.I., Sagieva G.S. The analysis of results of scientifi c and technical activity in Russia through a prism of patent activity. Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. 2010. № 5. S. 89-95

22. Reshetko N.I. Strategy of development of enterprise structures of information complex in the conditions of the competition. Dissertaciya na soiskanie uchenoj stepeni kandidata ekonomicheskih nauk / Moskovskij gosudarstvennyj universitet ekonomiki, statistiki i informatiki (MESI). Moskva, 2009


Review

For citations:


Reshetko N.I. PROBLEMS OF STRATEGY FORMATION IT-MARKETING, CRITERIA AND THE DECISIVE RULE OF THE INTEGRATION MODEL CHOICE IN ECONOMIC AND MARKETING PRACTICE OF THE ENTERPRISE. Statistics and Economics. 2015;(1):102-106. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-1-80-86

Views: 770


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)