Preview

Statistics and Economics

Advanced search

PROMOTION OF PRODUCTS AND ANALYSIS OF MARKET OF POWER TOOLS

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-6-129-134

Abstract

The article describes the general situation of power tools on the market, both in Russia and in the world. A comparative analysis of competitors, market structure analysis of power tools, as well as assessment of competitiveness of some major product lines. Also the analysis methods of promotion used by companies selling tools, competitive analysis range Bosch, the leader in its segment, power tools available on the market in Russia.

About the Author

Sergey S. Rakhmanov
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Котлер Ф. Основы маркетинга: Краткий курс. - М.: ООО И.Д. «Вильямс», 2012

2. Данченок Л.А. Маркетинг: Учеб.-практ. пособие. - М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2008

3. Дейнекин Т.В. Интернет-маркетинг, 2010 М.: Изд. Центр ЕАОИ

4. Тихомиров В.П., Тихомирова Н.В., Данченок Л.А., Невоструев П.Ю., Ласковец С.В., Мхитарян С.В., Евдокимчик А.И., Москаев А.В. Маркетинг в социальных медиа. Интернет-маркетинговые коммуникации: Учебное пособие, СПб.: Питер, 2013

5. Денисова Е.С. Методы стимулирования сбыта, М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2009

6. Денисова Е.С. Поведение потребителей М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2010

7. Данченок Л.А., Иванова А.Г., Ласковец С.В., Невоструев П.Ю. Маркетинг М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2009

8. Беляевский И.К. Коммерческая деятельность М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2009

9. Тультаев Т.А. Маркетинг товаров и услуг М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2011

10. Дэвис Дж. Исследования в рекламной деятельности. М.: Интерпракс, 2011

11. Рогожин М.Ю. Теория и практика рекламной деятельности. М.: Изд-во РДЛ, 2010

12. Kotler F. Principles of Marketing: A Short Course. - M.: ID “Williams”, 2012

13. Danchenok L.A. Marketing: Textbook. - M.: Izd. Centr EAOI, 2008

14. Dejnekin T.V. Internet Marketing, 2010, Izd. centr EAOI

15. Tikhomirov V.P., Tikhomirov N.V., Danchenok L.A., Nevostruev P.Yu., Laskovets S.V., Mkhitaryan S.V., Evdokimchik A.I., Moskaev A.V. Social Media Marketing. Internet marketing communications: Textbook, SPb.: Peter, 2013

16. Denisova E.S. Methods of sales promotion, Izd. Centr EOI, 2009

17. Denisova E.S. Consumer behavior, Izd. Centr EOI, 2010

18. Danchenok L.A., Ivanov A.G., Laskovets S.V., Nevostruev P.Yu. Marketing Izd. Centr EOI, 2009

19. Belyaevsky I.K. Commercial activity Izd. Centr EOI, 2009

20. Tultaev T.A. Marketing products and services, Izd. Centr EOI, 2011

21. Davis J. Research in advertising. M. Interpraks, 2011

22. Rogozhin M.Yu. Theory and practice of advertising. M.: Izd-vo RDL, 2010


Review

For citations:


Rakhmanov S.S. PROMOTION OF PRODUCTS AND ANALYSIS OF MARKET OF POWER TOOLS. Statistics and Economics. 2014;(6):129-134. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-6-129-134

Views: 588


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)