IMPLEMENTATION OF THE PRINCIPLES OF DISTANCE LEARNING IN TEACHING INFORMATICS
https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-3-17-22
Abstract
About the Authors
Olga V. KalmykovaRussian Federation
Alexander A. Cherepanov
Russian Federation
References
1. Андреев А.А. Дидактические основыдистанционногообучения. - М., 1999. - 126 с
2. Хазанович Э.С. Реализация индивидуального подхода к обучению в дистанционной среде. URL: http://www.eoi.ru/about/press-center/ expert/?detail=2121 (датаобращения 15.09.2013)
3. Калмыкова О.В., Черепанов А.А. Практикум по дисциплине Microsoft Office:учебное пособие. - М., Изд.центр ЕАОИ, 2009. - 158 с
4. ГоряиноваЛ.В., ДанилинаЯ.В. Развитиепознавательныхкомпетенцийстудентоввпроцессесамостоятельнойработысцельюформирования специалистов инновационного типа //Открытое образование, 2010, №3. - с. 18-25
5. КалмыковаО.В. Оприменении средствновыхинформационныхтехнологийвучебномпроцессе.//Перспективыразвитияинформационных технологий: сборник материалов ХVI Международнойнаучно-практическойконференции. - Новосибирск, Издательство ЦРНС,2013, с. 94-99
6. Andreev A.A. Didactic bases of distance learning. - М., 1999. - 126 p
7. Khazanovich E.S. Realization of individual approach in the remote environment. URL: http://www.eoi.ru/ about/press-center/expert/?detail=2121 (date 15.09.2013)
8. Kalmykova O.V., Cherepanov A.A. Workshop on discipline Microsoft Office: Ucheb.pos. - М., EAOI, 2009. - 158 p
9. Goryainova L.V., Danilina Y.V. Development of cognitive competences of students in process individual work in order to create specialists of innovation type //Otkrytoe obrazovanie, 2010, №3. - p. 18-25
10. Kalmykova O.V. The application of new information technologies in education process //Perspectivy razvitiya informacionnyh tekhnologiy: sbornik materialov ХVI Mejdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferencii. - Novosibirsk, Izdatel’stvo CRNS, 2013, p.94-99
Review
For citations:
Kalmykova O.V., Cherepanov A.A. IMPLEMENTATION OF THE PRINCIPLES OF DISTANCE LEARNING IN TEACHING INFORMATICS. Statistics and Economics. 2014;(3):17-22. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-3-17-22