FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE IN THE INFORMATION TRAINING ENVIRONMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTION AND THE PRINCIPLES OF SOCIAL CONSTRUCTIVISM
https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-56-63
Abstract
Keywords
About the Authors
Alla B. NisilevichRussian Federation
Ekaterina V. Strigova
Russian Federation
Olga V. Haritonova
Russian Federation
References
1. Атанов Г.А., Пустынникова И.Н. Обучение и искусственный интеллект или oсновы современной дидактики высшей школы. - Донецк: Изд-во ДОУ, 2002. - 504 с
2. Данильчук Е.В. Информационные технологии в образовании: Учеб. пособие. - Волгоград: Перемена, 2002. - 184 с
3. Даффи Т., Каннингем Т., Конструктивизм: // Руководство по изучению образовательных телекоммуникационных технологий. - Нью-Йорк: Мак Миллан, 1996. - 170-198
4. Розина И.Н. Учебная компьютерно-опосредованная коммуникация: теория, практика и перспективы развития // Educational Technology & Society 6(2). 2003. - С. 160-175
5. http://learning.media.mit.edu/index.html
6. http://www.moodle.org/
7. Atanov G.A., Pustinnikova I.N. Training and artificial intelligence or basis of modern didactics of the higher school. - Donetsk: DOU, 2002. - 504 p.
8. Daniltchuk E.V. Information technologies in education: Textbook. - Volgograd: Peremena, 2002. - 184 p.
9. Duffy T., Cunningham D. Constructivism: Implications for the design and delivery of instruction. // Handbook of research for educational telecommunications and technology - New York: MacMillan, 1996. - С. 170-198.
10. Rosina I.N. The educational computer mediated communication: theory, practice and development prospects// Educational Technology & Society 6(2). 2003. - С. 160-175.
11. http://learning.media.mit.edu/index.html
12. http://www.moodle.org/
Review
For citations:
Nisilevich A.B., Strigova E.V., Haritonova O.V. FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE IN THE INFORMATION TRAINING ENVIRONMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTION AND THE PRINCIPLES OF SOCIAL CONSTRUCTIVISM. Statistics and Economics. 2014;(1):20-22. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-56-63