INTERCULTURAL COMMUNICATION AND LANGUAGE LEARNING SOCIAL NETWORKS
https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-38-43
Abstract
About the Authors
Tatiana M. GulayaRussian Federation
Svetlana A. Romanova
Russian Federation
References
1. Верещагин Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура, Издательство: Индрик , 2005, 1308 с
2. ГерасименкоТ.Л., Грубин И.В., ГулаяТ.М., Жидкова О.Н., Романова С.А. Smart-технологии (вебинары и социальные сети) в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе. «Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО» №5/ 2012, с.9-12
3. Герасименко Т.Л., Грубин И.В., Гулая Т.М., Жидкова О.Н., Романова С.А. Развитие языковой компетенции у студентов неязыкового вуза с помощью смарттехнологий в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе. «Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО» №1/201, С.3-6
4. Герасименко Т.Л., Гулая Т.М. Опыт использования подкастов и видеокастов при интегрированном обучении профессионально ориентированному деловому английскому языку «Открытое образование» № 1/2013, с. 73-76
5. Тер-Минасова C.Г. Язык и межкультурная коммуникация Издательство: СЛОВО, 2008. 264 с
6. Chartrand, R. (2009). From podcasting to YouTube: How to make use of Internet 2.0 for speaking practice. In T. Stewart (Ed.), Insights on Teaching Speaking in TESOL (pp. 91-106). Alexandria
7. Thorne, S. L. (2010). The ‘intercultural turn’ and language learning in the crucible of new media. In F. Helm & S. Guth (eds.), Telecollaboration 2.0 for Language and Intercultural Learning. Bern: Peter Lang
8. Tweeternet. (2011). What is Twitter and why does it keep following me around? Retrieved from http://tweeternet.com
9. Vereshchagin E.M., Kostomarov V.G. Language and Culture, Izdatelstvo: Indrik, 2005, 1308 p.
10. Gerasimenko T.L., Grubin I.V. , Gulaya T.M., Zhidkova O.N. , Romanova S.A. Smart technologies (webinar and social nets) in foreign language teaching. «Ekonomika, statistika i informatika. Vestneyk UMO» №5/ 2012, s.9-12.
11. Gerasimenko T.L., Grubin I.V, Gulaya T.M, Zhidkova O.N , Romanova S.A. Smart technologies (wiki and podcasts) in foreign language teaching. «Ekonomika, statistika i informatika. Vestneyk UMO» №1/201, S.3-6.
12. Gerasimenko T.L., Gulaya T.M. Practice of using podcasts and videocasts in integrated Business English teaching. “Otkrytoe obrazovanie ”№1 (96)/ 2013,pp.73-76.
13. Ter-Minasova S.G. Language and Intercultural Communication. M.:Slovo, 2002, 264 p.
14. Chartrand, R. From podcasting to YouTube: How to make use of Internet 2.0 for speaking practice. In T. Stewart (Ed.), Insights on Teaching Speaking in TESOL (pp. 91-106). Alexandria, VA: Teachers of English to Speakers of Other Languages, 2009.
15. Thorne, S. L. The ‘intercultural turn’ and language learning in the crucible of new media. In F. Helm & S. Guth (eds.), Telecollaboration 2.0 for Language and Intercultural Learning. Bern: Peter Lang. 2010.
16. Tweeternet. What is Twitter and why does it keep following me around? Retrieved from http://tweeternet.com. 2011.
Review
For citations:
Gulaya T.M., Romanova S.A. INTERCULTURAL COMMUNICATION AND LANGUAGE LEARNING SOCIAL NETWORKS. Statistics and Economics. 2014;(1):7-10. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-38-43