Preview

Statistics and Economics

Advanced search

TRENDS AND CONCEPTS OF MARKETING COMMUNICATIONS AT THE MODERN STAGE OF COMMODITY MARKET

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-6-90-96

Abstract

The article considers and justifies the modern concepts and trends of marketing communications. It deals with examples of emerging communication technologies, proposes the system of the evolution concepts of marketing communications and characteristics of the life cycle of the advertising market. Development directions of the concepts of marketing communications are given in the article.

About the Authors

Vladimir A. Polyakov
Finance of the University under the Government of the Russian Federation, Tula branch
Russian Federation


Andrey A. Romanov
Eurasian Open Institute
Russian Federation


References

1. Васильев Г.А., Поляков В.А. Рекламный маркетинг. - М.: Вузовский учебник, 2008.- 376 с.

2. Васильев Г.А., Поляков В.А. Основы рекламы. - М.: Вузовский учебник, 2009. - 342 с.

3. Васильев Г.А., Поляков В.А., Романов А.А. Технологии производства рекламного продукта. - М.: Вузовский учебник, 2010. - 342 с.

4. Поляков В.А., Романов А.Н. Рекламный менеджмент: Учебное пособие. - М.: КУРС: ИНФРА-М, 2012. - 352 с.

5. Романов А.А., Полякова О.В. Использование механизмов маркетинговых коммуникаций в управлении спросом. // Экономическая Теория, Анализ, Практика. Экономика рекламы, маркетинг. № 1, 2011. - С.24.

6. Романов А.А., Синяева И.М., Поляков В.А. Маркетинговые коммуникации: Учебник. - М.: Вузовский учебник: ИНФРА-М, 2011. - 384 с.

7. Снайперское продвижение http://www.advertology.ru/article88481.htm

8. 68% маркетологов нашли покупателей в соцсетях, - исследование. http://www.companion.ua/Articles/Content?Id=182857

9. Телевидение пока остается самым эффективным средством рекламы. http://www.in4business.ru/articles/subject_274/article_131.html

10. Vasilev G.A., Polyakov V.A. Advertising marketing. M.: Vuzovskij uchebnik, 2008.- 376 s.

11. Vasilev G.A., Polyakov V.A. Advertising basics. M.: Vuzovskij uchebnik, 2009. - 342 s.

12. Vasilev G.A., Polyakov V.A., Romanov A.A. Technology of making an advertising product. M.: Vuzovskij uchebnik, 2010. - 342 s.

13. Polyakov V.A., Romanov A.N. Advertising management: the textbook. M.: KURS: INFRA-M, 2012. - 352 s.

14. Romanov A.A., Polyakova O.V. Using marketing communications mechanisms in demand management. // Ekonomicheskaya Teoriya, Analiz, Praktika. Ekonomika reklamy, marketing. № 1, 2011. - S.24.

15. Romanov A.A., Sinyaeva I.M., Polyakov V.A. Marketing communications: the textbook. M.: Vuzovskij uchebnik: INFRA-M, 2011. - 384 s.

16. Sniper promotion. URL: http://www.advertology.ru/article88481.htm

17. 68% of marketing managers have found buyers in social networks. Research. URL: http://www.companion.ua/Articles/Content?Id=182857

18. TV is still the most efficient source of promotion. URL: http://www.in4business.ru/articles/subject_274/article_131.html


Review

For citations:


Polyakov V.A., Romanov A.A. TRENDS AND CONCEPTS OF MARKETING COMMUNICATIONS AT THE MODERN STAGE OF COMMODITY MARKET. Statistics and Economics. 2013;(6):90-96. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-6-90-96

Views: 805


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)