Preview

Statistics and Economics

Advanced search

VARIANTS AND ACTIVITY PHASES OF MANAGEMENT SYSTEM OF ENTERPRISES PRODUCT POLICY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-6-60-64

Abstract

The purpose of the article is to study the peculiarities of development and the stages of activity of management system of product policy of enterprise. Author has established four variants of product policy on basis of classification signs, disclosed the contents and developed a sequence of designing, formation, support and optimization of management system of enterprise’s product policy.

About the Author

Denis I. Lyndin
Orenburg state university
Russian Federation


References

1. Deming, W.E. (1986), Out of the Crisis, Cambridge, MA 02139: MIT Press.

2. Liker, J.K. (2004), The Toyota way: 14 Management principles from the world’s greatest manufacturer, New York: McGraw-Hill.

3. Bowersox, D.J., D.J. Closs, and T.P. Stank (2000), “Ten mega-trends that will revolutionize supply chain logistics,” Journal of Business Logistics, Vol. 21, No. 2, pp. 1-16.

4. Аникин Б.А., Тяпухин А.П. Коммерческая логистика: учебник. - М.: Изд-во «Проспект», ТД «Велби», 2005. - 432 с.

5. Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия: учебник для вузов. - М.: ИНФРА-М, 2001. - 710 с.

6. Литвиненко С. В. Моделирование гибкой товарной политики в системе управления маркетингом: Дис.. канд. экон. наук: 08.03.02 / Донецкий национальный ун-т. - Донецк, 2001. - 153 с.

7. Ткаченко Н. Проблемы формирования маркетинговой товарной политики предприятия // Маркетинг и реклама. - 2007. - № 1. - С. 16-19.

8. Фирсенко С.С., Щербенко Е.В. Товарная политика предприятия: учебное пособие: Красноярск: Краснояр. гос. торг.-экон. ин-тут, 2008. - 278 с.

9. Шереметьева Е.Н., Степанова Т.Е. Товарная политика розничного торгового предприятия // Российское предпринимательство. - 2003. - № 3 (39). - С. 38-43.

10. Шмидт Ю.Д., Романов И.М., Веселов А.И. Комплексный подход к оценке товарной политики предприятий // Экономический анализ: теория и практика, №22, август 2009 г. - 16 с.

11. Deming, W.E. (1986), Out of the Crisis, Cambridge, MA 02139: MIT Press.

12. Liker, J.K. (2004), The Toyota way: 14 Management principles from the world’s greatest manufacturer, New York: McGraw-Hill.

13. Bowersox, D.J., D.J. Closs, and T.P. Stank (2000), “Ten mega-trends that will revolutionize supply chain logistics,” Journal of Business Logistics, Vol. 21, No. 2, pp. 1-16.

14. Anikin B.А., Tyapukhin А.P. Commercial logistics: the textbook. - М.: «Prospekt», ТD «Velbi», 2005. - 432 p.

15. Assel G. Marketing: principles and strategy: the textbook. - М.: INFRA-М, 2001. - 710 p.

16. Litvinenko S. V. Modeling of the flexible trade policy in marketing management: Dis. kand. econ. nauk: 08.03.02 / Donetskiy nationalny un-t. - Donetsk, 2001. - 153 p.

17. Tkachenko N. Formation of the enterprises marketing trade policy.// Marketing i reklama. - 2007. - № 1. - pp. 16-19.

18. Firsenko S.S., Shcherbenko Е.V.Trade policy of the enterprise: the textbook: Krasnoyarsk: Krasnoyar. gos. torg.-econ. in-tut, 2008. - 278 p.

19. Sheremeteva Е.N., Stepanova Т.Е. Trade policy of the retail enterprise// Rossiyskoe predprinimatelstvo. - 2003. - № 3 (39). - pp. 38-43.

20. Shmidt Y.D., Romanov I.М., Veselov А.I. Complex approach to estimation of enterprises trade policy // Economicheskiy analiz: teoriya i praktika, №22, avgust 2009 g. - 16 p.


Review

For citations:


Lyndin D.I. VARIANTS AND ACTIVITY PHASES OF MANAGEMENT SYSTEM OF ENTERPRISES PRODUCT POLICY. Statistics and Economics. 2013;(6):60-64. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-6-60-64

Views: 680


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)