Preview

Statistics and Economics

Advanced search

MODELING THE MARKETING COMPONENT OF THE INNOVATIVE CAPACITY OF ORGANIZATIONS ON THE BASIS OF STATISTICAL RESEARCH

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-2-155-160

About the Authors

Anna A. Aletdinova
Siberian University ofconsumer cooperation
Russian Federation


Yuliya A. Makurina
Siberian University of consumer cooperation
Russian Federation


References

1. Алетдинова, А. А. О методах моделирования маркетинговых инноваций/ А.А. Алетдинова, Ю.А. Макурина// ВестникСибУПК. - 2014. - № 1. - С. 36-47.

2. Андрианов, Д. С. Сущность и структураинновационногопотенциала организации / Д. С. Андрианов // Вестник ТИСБИ. - 2006. - № 4. - Режим доступа: http://www.tisbi.org/ science/vestnik/2006/issue4/Econom2. html

3. Вагнер, О. В. Моделирование инновационного потенциала промышленныхпредприятий/ О.В. Вагнер, С. В. Пестриков. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2009. - 117 с.

4. Владыка, М. В. Теоретикометодологические основы исследования инновационного потенциала вуза/ М. В. Владыка. - СПб.: Химиздат. - 2008. - 302 с.

5. Голиков, А. А. Совершенствование управления машиностроительным предприятием на основе формирования и использования инновационногопотенциала / А.А. Голиков, О. Г. Такашаева, И. Ю. Кудрявцева. - Челябинск: Челяб. госуд. ун-т, 2004. - 60 с.

6. Горшенин, В. П. Управление инновационнымпотенциаломперсоналакорпорации/ В. П. Горшенин. - Екатеринбург: изд-воЮУрГУ, 2006. - 289 с.

7. Добров, Г. М. Научно-технический потенциал: структура, динамика, эффективность / Г.М. Добров, В.Е. Тонкаль, А.А. Савельев [и др.]. - Киев: Научная мысль, 1987. - 347 с.

8. Завалин, П. Н. Инновационный менеджмент / П. Н. Завалин, А. К. Казанцев, Л. Э. Миндели. - М.: ЦИСН, 1998. - 568 с.

9. Ковалев, Г. Д. Инновационные коммуникации / Г. Д. Ковалев. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. - 288 с.

10. Крылов, Э. И. Анализэффективностиинвестиционнойиинновационнойдеятельностипредприятий/ Э.И. Крылов, В.М. Власова, И.В. Журавкова. - М.: Финансыистатистика, 2003. - 608 с.

11. Кушлин, В. И. Инновационность хозяйственных систем / В. И. Кушлин, А.Н. Фоломьев, А.З. Селезнев, Е.К. Смирницкий. - М.: Эдиториал УРСС, 2000. - 208 с.

12. Мухамедшина, Е.В. Оценка инновационногопотенциалаТюменского региона / Е.В. Мухамедшина, О.С. Ильина, Е.В. Назмутдинова. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.ipdn.ru/rics/doc0/ DB/b4/3-muh-in.htm

13. Окороков, Р. В. Инновационный потенциал предприятия: его оценкаииспользование/ Р. В. Окороков, Я.В. Лемеха, А.А. Тимофеева. - СПб.: Изд-воСПбГТУ, 2008. - 248 с.

14. Окорокова, Л. Г. Ресурсный потенциал предприятий / Л. Г. Окорокова. - СПб.: Изд-во СПбГПУ, 2001. - 294 с.

15. Никсон, Ф. Инновационный менеджмент / Ф. Никсон. - М.: Экономика, 1997. - 240 с.

16. Панчева, Л.А. Формирование эффективной системы управления инновационным потенциалом промышленного предприятия на принципах инвестиционно-производственного менеджмента / Л.А. Панчева. - Дисс. на соискание уч. степени к.э.н. - Орел: ОрГТУ, 2006. - 170 с.

17. Пудова, Л.Д. Стратегии управленияразвитиеминновационного потенциала корпоративных образований / Л.Д. Пудова // Теория и практикаобщественногоразвития. - 2013. - № 4. - С. 17-20.

18. Торопова, В. В. Диагностика и оценка интегрального показателя уровняинновационногоразвитиякак фактор экономического роста организации / В.В. Торопова, С.Н. Михайлов, Р. А. Миронов// Вестник КГФЭИ. - 2011. - № 1. - С. 60-65.

19. Хотяшева, О. М. Инновационный менеджмент / О. М. Хотяшева. - СПб.: Питер, 2006. - С. 52.

20. Усанов, Г. И. Рыночный потенциал предприятия: диагностика состояния, стратегия адаптации и развития / Г.И. Усанов. - Владивосток: Изд-во Дальневост. ун-та, 2002. - 234 с.

21. Capello, R. Spatial transfer of knowledge in high technology milieux: learning versus collective learning processes // Regional studies. - 1999. - Vol. 33, issue 4. - P. 353-365.

22. Aletdinova A.A. On methods of modeling of marketing innovations / А.А. Aletdinova, Y.А. Маkurina // Vestnik SibUPK. - 2014. - № 1. - P. 36-47.

23. Andrianov D.S. Essence and structure of innovative capacity of the organization / D.S. Andrianov // Vestnik TISBI. - 2006. - № 4. - Access mode: http://www.tisbi.org/science/ vestnik/2006/issue4/Econom2.html

24. Vagner О.V. Modeling of innovative capacity of the industrial enterprises / О.V. Vagner, S.V. Pestrikov. - Samara: SGTU, 2009. - 117 p.

25. Vladika М.V. Teorethical and metodological bases of research of innovative capacity of higher education institution / М.V. Vladika. - SPb.: Chimizdat - 2008. - 302 p.

26. Golikov А.А. Improvement of management of machine-building enterprise on the basis of formation and use of innovative potential / А.А. Golikov, О.G. Такаshaeva, I.Y. Kudrjavceva. - Chelyabinsk: ChGU, 2004. - 60 p.

27. Gorshenin V.P. Management of the innovative potential of the personnel of corporation / V.P. Gorshenin. - Ekaterinburg: izd-vo YuUrGU, 2006. - 289 s

28. Dobrov G.М. Scientific and technical potential: structure, dynamics, efficiency / G.М. Dobrov, V.Е. Tonkal, А.А. Saveljev [and others]. - Kiev: Nauchnaya mysl, 1987. - 347 s.

29. Zavalin P.N. Innovative management / P.N. Zavalin, А.К. Каzancev, L.E. Mindeli. - М.: CRSS, 1998. - 568 p.

30. Коvalev G.D. Innovative communications / G.D. Коvalev. - М.: UNITY-DANA, 2000. - 288 p.

31. Krilov E.I. Analysis of efficiency of investment and innovative activity of the enterprises / E.I. Кrilov, V.М. Vlasova, I.V. Zuravkova. - M.: Finansy i statistika, 2003. - 608 s.

32. Кushlin V.I. Innovation of economic systems / V.I. Кushlin, А.N. Foloomjev, А.Z. Seleznev, Е.К. Smirnickij. - М.: Editorial URSS, 2000. - 208 p.

33. Muxamedshina Е.V. Assessment of innovative capacity of the Tyumen region / Е.V. Muxamedshina, О.S. Iljina, Е.V. Nazmutdinova. - [Electronic resource]. - Access mode:: http://www.ipdn.ru/rics/doc0/DB/b4/3muh-in.htm

34. Okorokov R.V. Innovative capacity of the enterprise: its assessment and use / R.V. Okorokov, Y.V. Lemexa, А.А. Timofeeva. - SPb.:SPbGTU, 2008. - 248 p.

35. Okorokova L.G. Resource capacity of the enterprises / L.G. Okorokova. - SPb.: SPbGTU, 2001. - 294 p.

36. Nikson F. Innovative management / F.Nikson. - М.: Economics, 1997. - 240 p.

37. Pancheva L.А. Formation of an effective control system of the innovative capacity of the industrial enterprise on the principles of investment and production management / L.А. Pancheva. - The thesis on competition of an academic c.e.s. degree - Orel: OrGTU, 2006. - 170 p.

38. Pudova L.D. Strategy of management of development of innovative potential of corporate educations / L.D. Pudova // Theory and practice of social development. - 2013. - № 4. - P. 17-20. 18.

39. Тоropova V.V. Diagnostics and assessment of an integrated indicator of level of innovative development as factor of economic growth of the organization / V.V. Тоropova, S.N. Mixajlov, R.А. Mironov // Vestnik KGFEI. - 2011. - № 1. - P. 60-65.

40. Хotjasheva О.М. Innovative management / О. М. Хоtjasheva. - SPb.: Piter, 2006. - P. 52.

41. Usanov G.I. Market capacity of the enterprise: diagnostics of a state, strategy of adaptation and development / G.I. Usanov. - Vladivostok: DalGU, 2002. - 234 p.

42. Capello R. Spatial transfer of knowledge in high technology milieux: learning versus collective learning processes // Regional studies. - 1999. - Vol. 33, issue 4. - P. 353-365.


Review

For citations:


Aletdinova A.A., Makurina Yu.A. MODELING THE MARKETING COMPONENT OF THE INNOVATIVE CAPACITY OF ORGANIZATIONS ON THE BASIS OF STATISTICAL RESEARCH. Statistics and Economics. 2015;(2):155-160. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-2-155-160

Views: 675


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)