Preview

Statistics and Economics

Advanced search

CONCEPTUAL STUDY OFRELEVANT SPECIFICS OF INTERNETMARKETING

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-4-73-75

Abstract

The article presents methodological and methodical bases of research relevant specifics of Internet marketing conducted by Russian companies in the Interenet. The paper is focused on the research of the leading Russian online publications, their practices and characteristics. This work dwells on the comparison of competitiveness with adjacent categories. It is established that the development of information technologies, among which one of the key places has taken the Internet, the emergence and rapid growth of e-Commerce became the basis for the emergence of a new trend in the modern concept of relationship marketing - Internet marketing.

About the Author

Maria B. Ponyavina
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Егоршева Н. Непечатная реклама. Интернет почти догнал по доходам от рекламы бумажные СМИ / Егоршева Н., Фомченков Т. // Рос. газета. - 2011. - №99 (5475). -12 мая. -С. 5.

2. Кетова Н.П. Реклама в социальных сетях: особенности, функциональные возможности, инструменты продвижения / Кетова Н.П. // Экономические науки. - 2011. - № 5. - С. 256-261.

3. Обзор рынка интернет-маркетинга 2013-2014 / DV-Reclama.ru, 30.09.2014. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.dvreclama.ru//russia/analytics/reclama/ internet/15988, свободный.

4. Официальный сайт Фонда Общественное Мнение. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://runet.fom.ru/tag/Proniknovenieinterneta, свободный.

5. Официальный сайт Sports. ru. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.sports.ru/ binary/Sports-RU.pdf и http://www. sports.ru/storage/binary/Sports.ruMediakit-2014.pdf, свободный.

6. Понявина М.Б. Методы повышения эффективности работы корпоративной туристической компании / Сборник научных статей МЭСИ Модель менеджмента для экономики, основанной на знаниях», Май 2014г.

7. Egorsheva N. Nepechatnaja reklama. Internet pochti dognal po dohodam ot reklamy bumazhnye SMI / Egorsheva N., Fomchenkov T. // Ros. gazeta. - 2011. - №99 (5475). -12 maja. - S. 5.

8. KetovaN.P.Reklamavsocial’nyh setjah: osobennosti, funkcional’nye vozmozhnosti, instrumenty prodvizhenija / Ketova N.P. // Jekonomicheskie nauki. -2011. -№ 5. -S. 256-261.

9. Obzor rynka internet-marketinga 2013-2014 / DV-Reclama.ru, 30.09.2014. [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dostupa: http://www.dvreclama.ru//russia/analytics/reclama/ internet/15988, svobodnyj.

10. Oficial’nyj sajt Fonda Obshhestvennoe Mnenie. [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dostupa: http://runet.fom.ru/ tag/Proniknovenie-interneta, svobodnyj.

11. Oficial’nyj sajt Sports.ru. [Jelektronnyj resurs]. - Rezhim dostupa: http://www.sports.ru/binary/SportsRU.pdf i http://www.sports.ru/storage/ binary/Sports.ru-Mediakit-2014.pdf, svobodnyj.

12. Ponjavina M.B. Metody povyshenija jeffektivnosti raboty korporativnoj turisticheskoj kompanii / Sbornik nauchnyh statej MJeSI Model’ menedzhmenta dlja jekonomiki, osnovannoj na znanijah», Maj 2014 g.


Review

For citations:


Ponyavina M.B. CONCEPTUAL STUDY OFRELEVANT SPECIFICS OF INTERNETMARKETING. Statistics and Economics. 2015;(4):73-75. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-4-73-75

Views: 776


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)