TOURISM MARKET: PRICING ISSUES
https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-3-64-69
Abstract
The article is devoted to the actual topic of our time - the development of tourism services. The development of tourism is the leading technology trend dynamics maroon economic caused social restructuring of modern society. Macroeconomic Financial Statistics conrms the minimum amplitude of cyclical uctuations in the service sector, which turns it into countercyclical tool. In the Russian Federation the economic problem of a state policy in the sphere of tourist services is defined - to having turned tourism in competitive, innovative, countercyclical, and highly protable sector of national business. In article pricing factors are dened and are dened key of them, responsible for the cost of a tourist product. This work answers such questions of travel company as: denition of optimum group, formation of a transport tariff, structure of a tourist product on the main and accompanying services and their range, ways of sale. A practical advice by calculation of expenses is given. Correlation and regression and cluster analyses acted as research tools when performing work. In article the conclusion is drawn that the main methods of marketing management of pricing in the market of tourist services are: transition to the unified technology of granting a service on the basis of ISO; intensication and integration of the sphere of production and services
About the Authors
Irina A. KiselevaRussian Federation
Natalya V. Gryzunova
Russian Federation
Bui Ngoc Anh
Russian Federation
References
1. Глубокова Н.Ю. Налоговый контроль как элемент внутрифирменной контрольной среды /Экономика и предпринимательство, 2014, № 12 (ч. 3).
2. Исмаев Д.К. Основная деятельность туристской фирмы (на примере российского турбизнеса). - М.: ООО «Книгодел»: МАТГР, 2015. - 158 с
3. Киселева И.А., Трамова А.М. Моделирование инвестиционной привлекательности туристической отрасли региональной экономики (на примере Кабардино-Балкарской Республики) / Аудит и финансовый анализ, 2010. № 5. С. 241-246.
4. Грызунова Н.В., Швейкерт М. И. Корнейчук О.В. Регулирование занятости населения при возрастании мобильности трудовых ресурсов. Бизнес в законе № 3, 2010, с. 197-200.
5. Папирян Г.А. Менеджмент в индустрии гостеприимства: Отели и рестораны. М., 2000. - С. 105-118.
6. Морозова М.А. Экономика и предпринимательство в социально-культурном сервисе и туризме. - М.: Издательский дом «Академия», 2004. - С. 85-106.
7. Баумгартен Л.В. Анализ туристической отрасли по модели конкуренции М. Портера//Менеджмент в России и за рубежом. - 2007. - № 5. - С.106-111.
8. Горгорова В.В., Кобина Л.А. Мотивация персонала, стратегия мотивации, материальное стимулирование, нематериальное стимулирование, эффективность мотивации персонала // Инженерный вестник Дона. 2013. Т. 27. № 4. С. 236.
9. Данченок Л.А. Маркетинговое ценообразование: политика, методы, практика. - М.: Эксмо, 2006. - 464 с.
10. Сергеев И.В., Веретенникова И.И. Экономика организаций (предприятий): М.: Юрайт, 2013. 671 с.
11. Симонович Н.Е. Влияние статуса личности на ее социальное самочувствие. - М.: РГГУ, 2011.
12. Хрусталев Е.Ю., Славянов А.С. Проблемы формирования инвестиционной стратегии инновационно-ориентированного экономического роста/ Проблемы прогнозирования. 2011. № 3. С. 19-30.
13. Жукова М.А. Индустрия туризма: менеджмент организации. - М.: Финансы и статистика, 2012. - 200 с.: ил.
14. Саак А.Э., Пшеничных Ю.А. Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме. - СПб.: Питер, 2010. - 512 с.
15. Маренков Н.Л. Экономическая теория цены и ценообразования в рыночных отношениях в России. - M.: Едиториал УРСС, 2002. - 216 с.
16. Здоров А.Б. Экономика туризма. - М.: Финансы и статистика, 2004. - 272 с.
17. Ушаков Д.С. Прикладной туроперейтинг. - Москва: ИКЦ «МарТ», Ростов н/Д: Издательский центр «МарТ», 2014. - 416 с.
18. Glubokova N.Y. Tax control as part of in-house control environment / Economics and Entrepreneurship, 2014, №12 (3)
19. Ismail D.K. The main activity of tourist rms (the example of the Russian tourist business): - M.: «Knigodel»: MATGR, 2015. - 158 p
20. Kiseleva I.A., Tramova A.M. Modelling of the investment attractiveness of the tourism sector of the regional economy (on the example of the Kabardino-Balkarian Republic) / Audit and Financial Analysis, 2010. № 5. P. 241-246.
21. Gryzunova N.V., Shveykert M.I. Korniychuk O.V. Regulation of employment with increasing labor mobility Business-in-law № 3, 2010. - P. 197-200.
22. Papiryan G.A. Management in the Hospitality Industry: Hotels and restaurants. M., 2000. - p. 105-118
23. Morozova M.A. Economy and Entrepreneurship in the socio-cultural service and tourism. - M.: Publishing House «Academy», 2004. - p. 85-106
24. Baumgarten L.V. Analysis of the tourism industry on the model of competition of M. Porter // Management in Russia and abroad. - 2007. - № 5. - p.106-111
25. Gorgorova V.V., Kobin L.A. Employee Motivation, strategy of motivation, nancial incentives, nonancial incentives, the effectiveness of motivation // Engineers Don Vestnik. 2013. 27. № 4. p. 236.
26. Danchenok L.A. Marketing pricing policy, methods, and practice. - M.: Exmo, 2006. - 464 p
27. Sergeev I.V., Veretennikova I.I. Business organizations (enterprises). - M.: Yurayt, 2013. 671 p
28. Simonovic N.E. The impact on the individual status of its social wellbeing. M. RGGU. 2011.
29. Khrustalev E.Y., Slavyanov A.S. Problems of formation of investment strategy of innovation-based economic growth / Forecasting problems. 2011. № 3. p. 19-30
30. Zhukov M.A. The tourism industry: management of organization. - M.: Finance and Statistics, 2012. - 200 p.
31. Sahak A.E., Pshenichnykh Y.A. Management in socio-cultural service and tourism. - SPb .: Peter, 2010. - 512 p
32. Marenkov N.L. Economic theory of prices and pricing in the market relations in Russia. - M.: Editorial URSS, 2002. - 216 p.
33. Healthy A.B. Tourism economics. - M.: Finance and Statistics, 2004. - 272 p
34. Ushakov D.S. Applied turopereyting. - Moscow: “MarT”, Rostov-on-Don: Publishing Center «MarT», 2014. - 416 p.
Review
For citations:
Kiseleva I.A., Gryzunova N.V., Anh B.N. TOURISM MARKET: PRICING ISSUES. Statistics and Economics. 2016;(3):64-69. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2016-3-64-69