Preview

Statistics and Economics

Advanced search

APPROACHES OF FORMATION OF STRATEGY IN THE TOURISM INDUSTRY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-1-86-92

Abstract

In the article various approaches offormation of strategy of development ofthe enterprises and various branches ofeconomy are analyzed, stages of evolution of strategic planning are considered.The attention is concentrated on the basic factors influencing success of travel agency.

About the Author

Marianna M. Romanova
Moscow State Universityof Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Бебрис А.О. Основные принципы успешной стратегии в рисковом бизнесе // Инновации в науке № 25. Новосибирск: Изд. «СибАК», 2013. - с. 193-196

2. Орехов С.А., Дарда И.В., Степанов С.С., Романова М.М. Менеджмент предприятий (организаций) / С.А. Орехов, И.В. Дарда, С.С. Степанов, М.М. Романова: учебник, гриф УМО по Образованию - М.: Изд-во МНЭПУ, 2012. - 273 с

3. Орлова Л.Н. Информационно-инвестиционные аспекты управления конкурентоспособностью предприятия // Экономика, статистика и информатика. 2011. № 3, с. 91-94

4. Производственный менеджмент: учебноепособие/ В.И. Кузнецов, С.А. Орехов, М.М. Романова, С.Ю. Ягудин. - М.: ЕАОИ, 2012. - 181 с

5. Романова М.М. Менеджмент предприятия и организации: Учебно-методический комплекс. М.: Издательский центр ЕАОИ, 2008. - 288 с

6. Романова М.М. Характеристика особенностей индустрии гостеприимства как объекта управления // Экономика, статистика и информатика. ВестникУМО. - 2012. - № 5. - c. 88-90

7. РомановаМ.М., Чернова А.А. Специфика и особенности образовательных услуг в сфере услуг // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2014, № 2. - с. 13-16

8. Чернова А.А. Стратегические направления развития высших образовательных учреждений // Материалы Международной научно-практической конференции Ценностииинтересысовременного общества // Московский государственный университет экономики, статистики и информатики - М., 2013. с. 268-272

9. http://www.iteam.ru

10. http://www.emcon.ru/420-126

11. html 11.http://www.crmonline.ru/crm/

12. Bebris A.O. Basic principles of a successful strategy in risky business // Innovacii v nauke № 25. Novosibirsk: Izd. «SibAK», 2013. - s. 193-196

13. Orehov S.A., Darda I.V., Stepanov S.S., Romanova M.M. Management of enterprises (organizations): textbook, vulture Association for Education - M.: MNEPU, 2012. - 273 s

14. Orlova L.N. Information and investment aspects of competitiveness of the enterprise // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. 2011. № 3, s. 91-94

15. Production management: a tutorial / V.I. Kuznetsov, S.A. Orehov, M.M. Romanova, S.Y. Yagudin. - M.: EAOI, 2012. - 181 s

16. Romanova M.M. Management of companies and organizations: Teaching Materials. M.: Izdatelskij centr EAOI, 2008. - 288 s

17. Romanova M.M. Characteristic features of the hospitality industry as a control object // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. - 2012. - № 5. - c. 88-90

18. Romanova M.M., Chernova A.A. Specificity and characteristics of educational services in the service // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnik UMO. 2014, № 2. - s. 13-16

19. Chernova A.A. Strategic directions of development of higher education institutions // Materialy Mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii Cennosti i interesy sovremennogo obshchestva // Moskovskij gosudarstvennyj universitet ekonomiki, statistiki i informatiki - M., 2013. s. 268-272

20. http://www.iteam.ru

21. http://www.emcon.ru/420-126. html

22. http://www.crmonline.ru/crm/


Review

For citations:


Romanova M.M. APPROACHES OF FORMATION OF STRATEGY IN THE TOURISM INDUSTRY. Statistics and Economics. 2015;(1):107-110. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-1-86-92

Views: 660


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)