Preview

Statistics and Economics

Advanced search

IMAGE AS THE MOST IMPORTANT ELEMENT OF MARKETING COMMUNICATIONS OF THE COMPANY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-6-114-118

Abstract

The article is devoted to use of image of the company in achieving its long-term competitiveness. Shown the position of image of the company in the commercial and communication activities of the company. Discussed methodological and practical issues of formation, research and development of image of the company. Proposed concrete steps for its creation and development, including in the light of new opportunities provided by Web 2.0 and user-generated content.

About the Authors

Alexey V. Moskaev
Tver State Technical University
Russian Federation


Elena V. Komarova
Tver State University
Russian Federation


References

1. Вебер Л. Эффективный маркетинг в Интернете. Социальные сети, блоги, Twitter и другие инструменты продвижения. - М.:Манн, Иванов и Фербер, 2010. - 320с

2. Райс Э. Расцвет пиара и упадок рекламы: Как лучше всего представить фирму. - М.: ООО «Издательство АСТ», 2004. - 313с

3. Тихомиров В.П., Тихомирова Н.В., Данченок Л.А., Невоструев П.Ю., Ласковец С.В. и др., всего 10 человек. Маркетинг в социальных медиа. Интернет-маркетинговые коммуникации: учебное пособие / под ред. Л.А.Данченок. - СПб.: Питер, 2013. - 288 с.: ил

4. Москаев А.В. Меняем интернет-маркетинг на Интернет плюс маркетинг // Маркетинг и маркетинговые исследования. - 2013. - №5. - С. 384-389

5. http://www.semanticforce.net/ru/sources/ (дата обращения: 21.07.2014г.)

6. http://iqbuzz.ru/ (дата обращения: 21.07.2014)

7. http://wobot.ru/ (дата обращения: 21.07.2014)

8. http://youscan.ru/ (дата обращения: 21.07.2014)

9. Weber L. Effective Internet marketing. Social networks, blogs, Twitter and other tools of promotion. - M.: Mann, Ivanov, Ferber, 2010. - 320p

10. Ries A. The fall of advertising and the rise of PR. - M.: OOO “Izdatelstvo AST”, 2004. - 313p

11. Tichomirov V.P., Tichomirova N.V., Danchenok L.A., Nevostruev P.U., Laskovec S.V. and other. Social Media Marketing. Internet marketing communications. - SPb.: Piter, 2013. - 288p

12. Moskaev A.V. Change Internet marketing on Internet + marketing// Marketing and marketing researching. - 2013. - №5. - P. 384-389

13. http://www.semanticforce.net/ru/sources/ (access date: 21.07.2014г.)

14. http://iqbuzz.ru/ (access date: 21.07.2014)

15. http://wobot.ru/ (access date: 21.07.2014)

16. http://youscan.ru/ (access date: 21.07.2014)


Review

For citations:


Moskaev A.V., Komarova E.V. IMAGE AS THE MOST IMPORTANT ELEMENT OF MARKETING COMMUNICATIONS OF THE COMPANY. Statistics and Economics. 2014;(6):114-118. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-6-114-118

Views: 787


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)