Preview

Statistics and Economics

Advanced search

ALGORITHM FOR PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS AS A FORM OF BUSINESS IN THE ENVIRONMENT NATIONAL PARKS

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-6 (2)-350-353

Abstract

The article analyzes the current state ofthe public-private partnership in Russia;the algorithm of partnership betweenthe government and the private sectorto develop the business environment ofnational parks. Identified as particularactivities of protected areas, taking into account national and international practices;Consider their relationship and cooperation with public or private entities.

About the Author

Gleb A. Sobolev
Moscow State Universityof Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Об особо охраняемых природныхтерриториях [Текст]: федер. законот 14 марта 1995 г. № 33-ФЗ // Собр. законодательстваРос. Федерации. - 1995. - № 12. - Ст. 1024

2. Бочаров С.А., Иванов А.А., Олейников С.Я. Основы бизнеса: Учебно-методический комплекс. - М.: Изд. центрЕАОИ. 2008. - 447 с

3. ДроздовА.В. Какорганизовать туризмвнациональныхпаркахРоссии. Рекомендации по выявлению, оценке и продвижению на рынок туристских ресурсов и туристского продукта национальных парков. - М.: Изд. Экол.-просвет. центра «Заповедники», 2000. - 61 с

4. Иванов, А.Н. Охраняемые природные территории [Текст]: Учебноепособие/ А.Н. Иванов, В.П. Чижова. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 2003. - 119 с

5. Инновации. Бизнес. Образование: региональный аспект / Тихомирова Н.В., Леонтьева Л.С., МинашкинВ.Г., ИльинА.Б., Шпилев Д.А. - Москва, МЭСИ, 2011. - 110 с

6. Jeff Bennett. Private Sector Business Opportunities in National Parks // Agribusiness Review - Vol. 9 - 2001

7. Quiggin, J. The premature Burial of Natural Monopoly: Telecommunications reform in Australia, Agenda 5(4): 427-440

8. national Park, entrepreneurship, public-private partnerships, income,public good, a small business

9. Ob osobo ohranjaemyh prirodnyh territorijah [Tekst]: feder. zakon ot 14 marta 1995 g. № 33-FZ // Sobr. zakonodatel’stva Ros. Federacii. - 1995. - № 12. - St. 1024

10. Bocharov S.A., Ivanov A.A., Olejnikov S.Ja. Osnovy biznesa: Uchebnometodicheskij kompleks. - M.: Izd. centr EAOI. 2008. - 447 s

11. Drozdov A.V. Kak organizovat’ turizm v nacional’nyh parkah Rossii. Rekomendacii po vyjavleniju, ocenke i prodvizheniju na rynok turistskih resursov i turistskogo produkta nacional’nyh parkov. - M.: Izd. Jekol.-prosvet. centra «Zapovedniki», 2000. - 61 s

12. Ivanov, A.N. Ohranjaemye prirodnye territorii [Tekst]: Uchebnoe posobie / A.N. Ivanov, V.P. Chizhova. - M.: Izd-vo Mosk. un-ta, 2003. - 119 s

13. Innovacii. Biznes. Obrazovanie: regional’nyj aspekt / Tihomirova N.V., Leont’eva L.S., Minashkin V.G., Il’in A.B., Shpilev D.A. - Moskva, MJeSI, 2011. - 110 s

14. Jeff Bennett. Private Sector Business Opportunities in National Parks // Agribusiness Review - Vol. 9 - 2001

15. Quiggin, J. The premature Burial of Natural Monopoly: Telecommunications reform in Australia, Agenda 5(4): 427-440


Review

For citations:


Sobolev G.A. ALGORITHM FOR PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS AS A FORM OF BUSINESS IN THE ENVIRONMENT NATIONAL PARKS. Statistics and Economics. 2014;(6 (2)):350-353. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-6 (2)-350-353

Views: 473


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)