Preview

Statistics and Economics

Advanced search

ANALYSIS OF CONSUMER PREFERENCES ON THE MARKET AUTOMOBILE GASOLINE

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-174-178

Abstract

In this paper the statistical analysis based on results of selective investigation of customers in the market of automobile gasoline is offered. The analysis makes the possibility for finding preferences of respondents in choices of gasoline brand depending of social and economics status of customers.

About the Author

Tatyana A. Safina
Interregional Open Social Institute
Russian Federation


References

1. Бакуменко Л.П. Статистические аспекты исследования качества жизни населения [Текст]: моногр. / Бакуменко Л.П.; Мар. гос. тех. ун-т, - Йошкар-Ола, 2011.-152 с

2. Мхитарян В.С. Нелинейный регрессионный анализ в системе Stаtisticа и SPSS [Текст]: учеб. пособ. / Мхитарян В.С., Архипова М.Ю., Архипов В.Ю. - М.: МЭСИ, 2006.-91 с

3. Айвазян С.А. Прикладная статистика. Основы эконометрики: учебник для вузов [Текст]: в 2 т. - т. 2.// Айвазян С.А. Основы эконометрики. -2-е изд., перераб. и доп. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001. - 432 с

4. Елисеева И.И. Эконометрика [Текст]: учеб. / под ред. Елисеевой И. И. - М.: Финансы и статистика, 2004. - 342 с

5. Гусынин А.Б., Минашкин В.Г. Теория выборочных обследований [Текст]: учеб. пособ. / Гусынин А.Б., Минашкин В.Г. - М.:МЭСИ, 2003. - 67 с

6. Bakumenko L.P. Statistical aspects of investigation of population life quality . - Mari State technical University publishing, Yoshkar-Ola, 2011, 152 p

7. Mhitaryan V.S. The nonlinear regression analysis in Statistica and SPSS system //Mhitaryan V.S., Arhipova M.Yu., Arhipov V.Yu. - M.: MESI, 2006.-91 s

8. Aivasyan S.A. Applied statistics. Base of econometrics. - M.: YUNITI DANA, 2001, 432 p

9. Eliseeva I.I. Econometrics. - M.: Finansy i statistika, 2004. - 342 s

10. Gusynin A.B., Minashkin V.G. Theory of selective investigation. - M.: MESI, 2003, 67 p


Review

For citations:


Safina T.A. ANALYSIS OF CONSUMER PREFERENCES ON THE MARKET AUTOMOBILE GASOLINE. Statistics and Economics. 2014;(4):174-178. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-174-178

Views: 543


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)