ХАРАКТЕРИСТИКИ И ПУТИ ПРЕОДОЛЕНИЯ НЕДОСТАТКОВ МАРКЕТИНГА БАНКОВСКИХ УСЛУГ В ИРАНЕ


https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-101-104

Полный текст:


Аннотация

В данной работе на основе Т-критерий и теста Фридмана выявлены и рассмотрены 4 группы основных проблем в развитии банковских услуг в Иране:1) человеческий фактор; 2) отсутствие конкуренции в банковской сфере; 3) политические факторы; 4) технические препятствия. Низкий уровень маркетинга банковских услуг в Иране обусловлен вышеперечисленными факторами, среди которых факторы 1-ой группы оказывают наибольшее отрицательное влияние на квалификацию маркетингового звена менеджеров, уровень знаний служащих в сфере банковского маркетинга и текучку кадров. На второе место можно поставить вмешательство государства во вклады, монополию банковского рынка и отсутствие иностранных банков в Иране. Политические факторы и технические препятствия оказывают приоритеты одинаковы.

Об авторах

Сафари Монире Немат
МЭСИ
Россия


Сергей Владимирович Мхитарян
МЭСИ
Россия


Список литературы

1. Aghababaei R., Motevaseli M., Hosseini Nejad S.M., Influencing Factors the Presence of Foreign Banks in a Country // Journal of Economic Research of Iran, № 44/ 2010 - p.2-4

2. Asgari M., Marketing in Banks and Financial Institutions // Green Window / 2008

3. Ghazi Zade M. , Soleymani Beshli A. , Marketing and Effective Finding Position in Iranian Bank System // Bank and Economic, № 105 / 2009, p.18-25

4. Ghibuike U.U., Ehikwe A.E., Globalization and the Marketing of Banking Services in Nigeria / 2001

5. Gunal O., Service Marketing in Banking Sector and Recent Perceptions in Marketing thoughts of Services // First International Joint Symposium on Business / 2000 - p.488

6. Hosseini M. H., Qadri S., Model of the Factors Affecting the Quality of Banking Services // Perspective Business of Management, № 3 / 2010 - p.108

7. Ippolitiva I. , Svirska M., Regular Market Research of Banking Services for Individuals // Growth from Knowledge / 2011

8. Mockow M.H., Opening remarks, The 33rd Annual Conference on Bank Structure & Competition, Federal Reserve Bank of Chicago / 1997

9. Momeni M. , Faal Ghayoomi A., Analysis of Statistics with SPSS // New Book / 2007

10. Plan Marketing for Branches of Development Export Bank // Department Research & Marketing / 2005

11. Sashittal H.C., Wilemon D., Integrating technology and marketing: Implications for improving Customer Responsiveness // International Journal of Technology Management, № 5(7) / 1994 - p.691-708

12. Shahamati M., Urgency Marketing and Mixture Bank Services Marketing // Development Export Bank Magazine , № 169 / 2010 - p.36-38

13. Sheikhian A.K., Akbari M., Fathi A., Impact of Market Orientation and Marketing Strategy in the Performance of Banks //The first International Conference on Marketing of Banking Services / 2009 - p.40-41

14. Sudin H. , Wan N. , Wan A. , Marketing Strategy of Islamic Banks (A Lesson from Malaysia) / 2005

15. Tavasoli M. , Agha Babayi R. , Recognition Damage Iranian Bank System from Aspect Institutionalism -Oriented // Economic Researches Magazine, № 72 / 2006 - p.93-130

16. Venoos D. , Safaiyan M. , Practical Methods of Bank Service Marketing for Iranian Banks // View of Knowledge / 2002

17. www.edbi.ir (Export Development Bank of Iran)

18. www.financial-insights.com (International Data Corporation (IDC)


Дополнительные файлы

Для цитирования: Немат С.М., Мхитарян С.В. ХАРАКТЕРИСТИКИ И ПУТИ ПРЕОДОЛЕНИЯ НЕДОСТАТКОВ МАРКЕТИНГА БАНКОВСКИХ УСЛУГ В ИРАНЕ. Статистика и Экономика. 2014;(4):101-104. https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-101-104

For citation: Nemat S.M., Mkhitaryan S.V. CHARACTERISTICS AND WAYS TO OVERCOME THE INSUFFICIENCIES OF MARKETING BANKING. Statistics and Economics. 2014;(4):101-104. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-101-104

Просмотров: 78

Обратные ссылки

  • Обратные ссылки не определены.


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)