Preview

Statistics and Economics

Advanced search

RESEARCH OF THE DATA BANK OF STATISTICAL ANALYSIS OF THE ADVERTISING MARKET

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-50-54

Abstract

The article contains the description of the process of making statistical accounting of the Russian advertising market. The author pays attention to the forms of state statistical accounting of different years, marks their different features and shortage. Also the article contains analysis of alternative sources of numerical information of Russian advertising market.

About the Author

Ekaterina F. Devochkina
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Карманов М.В., Смелов П.А. Методологические вопросы мониторинга и прикладного анализа развития рекламного бизнеса. Монография. - М.: МЭСИ, 2010

2. Романов А.А. Современная реклама: проблемы социально-экономического, статистического и правового анализа. Монография. - М.: ООО «Финстатинформ», 2003

3. Романов А.А. Методология экономико-статистического исследования рекламной деятельности. Диссертация на соискание ученой степени доктора экономических наук. МЭСИ, 2007

4. Приказ по Федеральной службе государственной статистики №295 «Об утверждении форм федерального статистического наблюдения за деятельностью по оказанию рекламных и образовательных услуг от 28 ноября 2008 г

5. Приказ по Федеральной службе государственной статистики №306 «Об утверждении статистического инструментария для организации федерального статистического наблюдения за деятельностью в сфере торговли, услуг, туризма, транспорта и связи, правонарушений» от 6 сентября 2010 г

6. http://wciom.ru

7. http://akarussia.ru

8. http://romir.ru

9. http:/media-atlas.ru

10. http://www.acvi.ru

11. http://levada.ru

12. Karmanov M.V., Smelov P.A. Methodological questions of monitoring and application study of the development of advertising business. Monograph. - M.: MESI, 2010

13. Romanov A.A. Modern advertisement: problems of social-economic, statistical and legal analysis. Monograph. - M.: OOO “Finstatinform”, 2003

14. Romanov A.A. Methodology of economical-statistical research of advertisement business. Dissertaciya na soiskanie uchenoj stepeni doktora ekonomicheskih nauk. MESI, 2007

15. Federal State Statistical Order №295 “On confirmation the forms of federal statistical observation of advertising and educational services from 28.11.2008”

16. Federal State Statistical Order №306 “On confirmation the statistical tools for organization the federal statistical observation of business in trade, service, touristic, transport and connection spheres and violation of law” from 06.09.2010”

17. http://wciom.ru

18. http://akarussia.ru

19. http://romir.ru

20. http:/media-atlas.ru

21. http://www.acvi.ru

22. http://levada.ru


Review

For citations:


Devochkina E.F. RESEARCH OF THE DATA BANK OF STATISTICAL ANALYSIS OF THE ADVERTISING MARKET. Statistics and Economics. 2014;(4):50-54. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-50-54

Views: 643


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)