Preview

Statistics and Economics

Advanced search

AREAS OF MARKETING ACTIVITIES AND ESPECIALLY OF COMMUNICATION POLICY ON THE MARKET FLOWER PRODUC-TION

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-30-34

Abstract

The article studies basic aspects of marketing applying on the Russian flower market. The author has identified the main trends of marketing activities of companies and selected features of marketing mix of the flowers. In addition, the features of the communication policy of flower companies are identified. The author conducted a competitive analysis of companies at the wholesale and retail sectors of the Russian flower market.

About the Author

Gyulnara M. Gasymova
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Гасымова Г.М. Особенности применения инструментов маркетинга на российском рынке цветов // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия Экономика - № 2 (28)/ 2013, С. 72-76

2. Гуров Ф. Продвижение бизнеса в Интернет. Все о PR и рекламе в Сети. - М: Вершина, 2009

3. Крутов Д., Овсянников П. «Как удвоить продажи салона цветов». - М., 2012

4. Котлер Ф., Армстронг Г. Основы маркетинга. Профессиональное издание, 12-е изд.: Пер с англ.- М.: ООО «И. Д. Вильямс», 2010

5. Мхитарян С.В. Отраслевой маркетинг. учеб. пособие: Москва, 2006. Сер. Высшее экономическое образование

6. Симонян Т.В., Кизилова Т.Г. Маркетинг и маркетинговые коммуникации. - Феникс Рост на Дону, 2011. - 224 с

7. Сайт выставочной компании «Грин Экспо» [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.flowers-expo.ru/flowers-expo/2011/v-cifrah.html

8. Gasymova G.M. The peculiarities of application of marketing tools on the Russian flower market // Vesnik Povoljskogo gosudarstvennogo univesiteta servisa. Seriya Ekonomika - № 2 (28)/ 2013, - p. 72-76

9. Gurov F. Promotion of your business in Internet. All about PR and advertising on the Web. - М: Vershina, 2009

10. Krutov D., Ovsyannikov P. How to double the sales of your flower shop.- М., 2012

11. Kotler F. Principles of Marketing. Professionalnoe izdanie, 12 izd. : per. S angl. - М.: LTD «I. D. Williams», 2010

12. Simonyan T.V., Kizilova T.G. Marketing and marketing communications. - Feniks Rostov na Donu, 2011

13. Mkhitaryan S.V. Industrial marketing.: M., 2006. Seriya Vishee ekonomicheskoe obrazovanie

14. http://www.flowers-expo.ru- website of company «Green Expo»


Review

For citations:


Gasymova G.M. AREAS OF MARKETING ACTIVITIES AND ESPECIALLY OF COMMUNICATION POLICY ON THE MARKET FLOWER PRODUC-TION. Statistics and Economics. 2014;(4):30-34. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-4-30-34

Views: 483


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)