Preview

Statistics and Economics

Advanced search

MODELS OF THE 5 PORTERS COMPETITIVE FORCES METHODOLOGY CHANGES IN COMPANIES STRATEGY DEVELOPMENT ON COMPETITIVE MARKET

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-2-79-83

About the Authors

Sergey I Zubin
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Timur A. Tultaev
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. ДанченокЛ.А., МхитарянС.В., Зубин С.И. Стратегический маркетинг. - М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2010

2. Зубин С.И. Видоизменение методологии SWOT-анализа при разработке стратегии развития компании на конкурентном рынке. Монография. - Москва, МЭСИ, 2014 г

3. http://ru.wikipedia.org - Статья «Анализ пяти сил Портера»

4. Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. - Київ: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012

5. Тультаев Т.А. Маркетинг услуг. - М.: Инфра-М, 2012

6. Тультаев Т.А., Тультаева И.В. Роль инноваций в обеспечении маркетинговой деятельности на предприятиях сферы услуг. - М.: Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. № 5. 2013

7. Danchenok L.A., Mkhitarian S.V., Zubin S.I. Strategic marketing. - M.: Izd. Centr EAOI, 2010

8. Zubin S.I. The methodology SWOT modification in companies strategy development on competitive market. Monograph. - Moscow, MESI, 2014

9. http://ru.wikipedia.org - «5 competitive forces Porter models» article

10. Starostina A.O., Kravchenko V.A., Prygara O.Y. Marketing research of national and international markets: textbook. - Kyiv:»Lazaryt-Poligraf», 2012

11. Tultaev T.A. Marketing services. - M.: Infra-M, 2012

12. Tultaev T.A., Tultaeva I.V. Role of innovation in the provision of marketing activity in service companies. - M.: Ekonomika, statistika i informatika. Vestnyk UMO. № 5. 2013


Review

For citations:


Zubin S.I., Tultaev T.A. MODELS OF THE 5 PORTERS COMPETITIVE FORCES METHODOLOGY CHANGES IN COMPANIES STRATEGY DEVELOPMENT ON COMPETITIVE MARKET. Statistics and Economics. 2014;(2):79-83. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-2-79-83

Views: 8058


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)