Preview

Statistics and Economics

Advanced search

ANALYSIS OF NORMATIVE-LEGAL BASE OF REGULATION THE RUSSIAN ADVERTISING MARKET

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-2-35-67

Abstract

The article contains analysis of normative-legal base of Russian advertisingcompanies business. Also the problem of absence the legal system is consecrated.The author mentioned comparative characteristics of advertising legal system ofdifferent years.

About the Author

Ekaterina F. Devochkina
Moscow State University ofEconomics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Дворецкий В.Р. Комментарий к новому Закону о рекламе. М.: «Гросс-Медиа», 2006

2. Карманов М.В., Смелов П.А. Методологические вопросы мониторинга и прикладного анализа развития рекламного бизнеса. Монография. - М.: МЭСИ, 2010

3. Карманов М.В. Статистика и бизнесвсовременнойРоссии// Вопросыстатистики №11, 2012

4. Комарова С.Н. Институт рекламывсовременнойРоссии: соотношениеэкономическихикультурных функций. Ростов-на-Дону, 2008

5. Копытин Д.А. Монография: Правовоерегулированиерекламного рынка. М.: Волтерс Крувер, 2010

6. Федеральный закон № 209ФЗ «О развитии малого и среднего предпринимательства в Российской Федерации»

7. Федеральный закон от 22.06.2007 № 116-ФЗ

8. Федеральный закон «О рекламе» № 38-ФЗот 13 марта 2006 года

9. Dvoretskiy V.R. Comment to the new advertising law. M.: “Gross-Media”, 2006

10. Karmanov M.V., Smelov P.A. Methodological questions of monitoring and application study of the development of advertising business. Monograph. - M.: MESI, 2010

11. Karmanov M.V. Statistics and business in modern Russia // Questions of statistics №11, 2012

12. Komarova S.N. Advertising institute in modern Russia: correlation of economic and cultural functions. Rostov-na-Donu, 2008

13. Kopitin D.A. Monograph: Legal regulation of advertising market. M.: Volters Kruver, 2010

14. Federal law №209-FZ “About development of small and medium business in Russian Federation”

15. Federal law №116-FZ from 22.06.2007

16. Federal law №38-FZ “About advertisement” from 13.03.2006


Review

For citations:


Devochkina E.F. ANALYSIS OF NORMATIVE-LEGAL BASE OF REGULATION THE RUSSIAN ADVERTISING MARKET. Statistics and Economics. 2014;(2):35-67. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-2-35-67

Views: 547


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)