Preview

Statistics and Economics

Advanced search

SPECIFIC USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN A BLENDED MODEL OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-44-49

Abstract

The article determines the role and analyzes specificity of the use of information technology in a mixed model of learning foreign languages in higher educational institutions. The authors also describe such forms of e-learning as a webinar, seminar videos, video conferencing, case-technology. The ways of overcoming difficulties in learning foreign languages, which the students can face when using distance learning technologies, are indicated. The positive experience of using E-learning System «Virtual Campus» in the teaching foreign languages at the Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics is mentioned.

About the Authors

Natalia A. Kameneva
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Liudmila V. Zenina
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 г. N 273-ФЗ

2. Kameneva N.A., Zenina L.V. Developing Knowledge and Skills through Distance Learning in English Language Teaching // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2013. № 5

3. Герасименко Т.Л., Грубин И.В., Гулая Т.М., Жидкова О.Н., Романова С.А. SMART-ТЕХНОЛОГИИ (ВЕБИНАР И СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ) В ПРЕПОДАВАНИИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА В НЕЯЗЫКОВОМ ВУЗЕ // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 5. - С. 9-12

4. Зенина Л.В. Реформа высшей школы США, 60-70-е годы ХХ века : диссертация соискание ученой степени кандидата педагогических наук: 13.00.01. - Москва, 1999. - 126с

5. Зенина Л.В. СОЦИАЛЬНЫЙ АСПЕКТ ВИРТУАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ // Роль бизнеса в трансформации российского общества - 2012: сборник материалов Седьмого Международного научного конгресса. - М.: Экон-информ. 2012. - С.103 - 104

6. Каменева Н.А. ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ // Экономические науки. 2009. № 50. С. 167-171

7. Каменева Н.А. КУЛЬТУРОВЕДЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ИЗУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ // Альманах современной науки и образования. 2010. № 9. С. 108-109

8. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. - М.: Просвещение, 1991. - 223 с

9. http://help.wikispaces.com/Webinars

10. http://en.academic.ru/

11. http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/

12. The Federal Law «On Education in the Russian Federation» dated December 29, 2012. N 273-FZ.

13. Kameneva N.A., Zenina L.V. Developing Knowledge and Skills through Distance Learning in English Language Teaching // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnyk UMO. 2013. № 5.

14. Gerasimenko T.L., Grubin I.V., Gulaya T.M., Zhidkova O.N., Romanova S.A. SMART-TECHNOLOGIES (WEBINARS AND SOCIAL NETWORKING) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN NON-LANGUAGE HIGH SCHOOL // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnyk UMO. 2012. № 5. - S. 9-12.

15. Zenina L. V. Higher Education Reform in the USA, the 60-70s of the 20th century // A Thesis for the Degree of Candidate of Pedagogical Sciences / Moscow, 1999. - 126 p.

16. Zenina L.V. SOCIAL ASPECT OF VIRTUAL EDUCATION //The role of Business in the Transformation of Russian Society - 2012: Sourcebook of the Seventh International Scientific Congress. - M. Econ-inform. 2012. - P. 103-104.

17. Kameneva N.A. INFORMATION PROVISION OF INNOVATIVE ACTIVITY // Ekonomicheskie nauki. 2009. № 50. S. 167-171.

18. Kameneva N.A. CULTUROLOGICAL ASPECTS OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING // Almanah sovremennoj nauki i obrazovaniya. 2010. № 9. S. 108-109.

19. Passov E.I. The Communicative Method of Teaching Foreign Language Speaking. - M.: Prosveshchenie, 1991. - 223 p.

20. http://help.wikispaces.com/Webinars

21. http://en.academic.ru/

22. http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/


Review

For citations:


Kameneva N.A., Zenina L.V. SPECIFIC USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN A BLENDED MODEL OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES. Statistics and Economics. 2014;(1):11-14. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-44-49

Views: 492


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)