СПЕЦИФИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В СМЕШАННОЙ МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ


https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-44-49

Полный текст:


Аннотация

The article determines the role and analyzes specificity of the use of information technology in a mixed model of learning foreign languages in higher educational institutions. The authors also describe such forms of e-learning as a webinar, seminar videos, video conferencing, case-technology. The ways of overcoming difficulties in learning foreign languages, which the students can face when using distance learning technologies, are indicated. The positive experience of using E-learning System «Virtual Campus» in the teaching foreign languages at the Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics is mentioned.

Список литературы

1. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 г. N 273-ФЗ

2. Kameneva N.A., Zenina L.V. Developing Knowledge and Skills through Distance Learning in English Language Teaching // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2013. № 5

3. Герасименко Т.Л., Грубин И.В., Гулая Т.М., Жидкова О.Н., Романова С.А. SMART-ТЕХНОЛОГИИ (ВЕБИНАР И СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ) В ПРЕПОДАВАНИИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА В НЕЯЗЫКОВОМ ВУЗЕ // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 5. - С. 9-12

4. Зенина Л.В. Реформа высшей школы США, 60-70-е годы ХХ века : диссертация соискание ученой степени кандидата педагогических наук: 13.00.01. - Москва, 1999. - 126с

5. Зенина Л.В. СОЦИАЛЬНЫЙ АСПЕКТ ВИРТУАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ // Роль бизнеса в трансформации российского общества - 2012: сборник материалов Седьмого Международного научного конгресса. - М.: Экон-информ. 2012. - С.103 - 104

6. Каменева Н.А. ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ // Экономические науки. 2009. № 50. С. 167-171

7. Каменева Н.А. КУЛЬТУРОВЕДЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ИЗУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ // Альманах современной науки и образования. 2010. № 9. С. 108-109

8. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. - М.: Просвещение, 1991. - 223 с

9. http://help.wikispaces.com/Webinars

10. http://en.academic.ru/

11. http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/

12. The Federal Law «On Education in the Russian Federation» dated December 29, 2012. N 273-FZ.

13. Kameneva N.A., Zenina L.V. Developing Knowledge and Skills through Distance Learning in English Language Teaching // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnyk UMO. 2013. № 5.

14. Gerasimenko T.L., Grubin I.V., Gulaya T.M., Zhidkova O.N., Romanova S.A. SMART-TECHNOLOGIES (WEBINARS AND SOCIAL NETWORKING) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN NON-LANGUAGE HIGH SCHOOL // Ekonomika, statistika i informatika. Vestnyk UMO. 2012. № 5. - S. 9-12.

15. Zenina L. V. Higher Education Reform in the USA, the 60-70s of the 20th century // A Thesis for the Degree of Candidate of Pedagogical Sciences / Moscow, 1999. - 126 p.

16. Zenina L.V. SOCIAL ASPECT OF VIRTUAL EDUCATION //The role of Business in the Transformation of Russian Society - 2012: Sourcebook of the Seventh International Scientific Congress. - M. Econ-inform. 2012. - P. 103-104.

17. Kameneva N.A. INFORMATION PROVISION OF INNOVATIVE ACTIVITY // Ekonomicheskie nauki. 2009. № 50. S. 167-171.

18. Kameneva N.A. CULTUROLOGICAL ASPECTS OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING // Almanah sovremennoj nauki i obrazovaniya. 2010. № 9. S. 108-109.

19. Passov E.I. The Communicative Method of Teaching Foreign Language Speaking. - M.: Prosveshchenie, 1991. - 223 p.

20. http://help.wikispaces.com/Webinars

21. http://en.academic.ru/

22. http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/


Дополнительные файлы

Для цитирования: Каменева Н.А., Зенина Л.В. СПЕЦИФИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В СМЕШАННОЙ МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ. Статистика и Экономика. 2014;(1):11-14. https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-44-49

For citation: Kameneva N.A., Zenina L.V. SPECIFIC USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN A BLENDED MODEL OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES. Statistics and Economics. 2014;(1):11-14. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2014-1-44-49

Просмотров: 130

Обратные ссылки

  • Обратные ссылки не определены.


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)