Preview

Statistics and Economics

Advanced search

SELECT COMPANY BUSINESS STRATEGIES IN FULL OF UNCERTAINTY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-6-164-166

Abstract

This article proposes an approach to the choice of the business strategies of the company in the conditions of complete market demand uncertainty. It is based on using the so-called strategic statistical games - market becomes the first player and the head of the organization, receiving the administrative decision, the second. Formed matrix losses of the company, the relevant combinations of possible states of a market demand and selected business strategies. To select the optimal business strategies, corresponding to the concrete possibilities of the company, Wald, Savage and Hurwitz rules are used.

About the Author

Mikhail N. Konotopov
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics
Russian Federation


References

1. М.Н.Конотопов. Определение рационального состава товарного ассортимента фирмы с учетом конкурентных рисковНаучно-практический журнал «Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО». - 2012. - №3.

2. М.Н.Конотопов. Выбор оптимального многокритериального управленческого решения Научно-практический журнал «Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО». - 2012. - №3(2).

3. М.Н. Конотопов, Н.Д.Корягин, В.А.Лисичкин. Стратегический менеджмент. - М.: МЭСИ. - 2009.

4. Л.С.Леонтьева, В.И.Кузнецов, М.Н.Конотопов и др. Теория менеджмента. - М.: Юрайт. - 2013.

5. А.М. Попов, В.Н. Сотников, Е.И. Нагаева. Информатика и математика для юристов. - М.: ЮНИТИ. - 2009.

6. Ю.И Башкатова. Роль контроллинга в процессе принятия управленческого решения. - 2006. - №12.

7. А.О. Бебрис, С.А.Орехов, С.Ю.Ягудин. Формирование механизмов оценки конкурентного потенциала венчурных фирм в рамках стратегии инновационного развития Журнал «Вопросы статистики». - 2011. - № 4.

8. М.М. Романова. Характеристика особенностей индустрии гостеприимства как объекта управления // Научно-практический журнал «Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО». - 2012. - № 5.

9. M.N.Konotopov. Definition of rational the product portfolio structure of the company in view of the competitive risks Nauchno-prakticheskij zhurnal «Ekonomika, statistika i informatika. Vestnyk UMO». - 2012. - №3.

10. M.N.Konotopov. Selection of the optimal management of multi-solutions Nauchno-prakticheskij zhurnal «Ekonomika, statistika i informatika. Vestneyk UMO». 2012. - №3(2).

11. M.N. Konotopov, N.D.Koryagin, V.A.Lisichkin. Strategic Management. - M.: MESI. 2009.

12. L.S.Leonteva, V.I.Kuznetsov, M.N.Konotopov, etc. The theory of management. - M.: Yurayt, 2013.

13. A.M. Popov, V.N. Sotnikov, E.I. Nagaeva. Computer science and mathematics for lawyers. - M.: UNITY, 2009.

14. Y.I. Bashkatova. The role of controlling in the process of management decision Zhurnal «Vlast». - 2006. - № 12.

15. A.O. Bebris, S.A.Orehov, S.Yu.Yagudin. Formation of the mechanisms for assessing the competitive potential of venture capital firms in the strategy of innovative development Zhurnal « Voprosy statistiki». - 2011. - № 4.

16. M.M.Romanova, Features characteristic of the hospitality industry as a control object // Nauchno-prakticheskij zhurnal «Ekonomika, statistika i informatika. Vestneyk UMO». - 2012. - № 5.


Review

For citations:


Konotopov M.N. SELECT COMPANY BUSINESS STRATEGIES IN FULL OF UNCERTAINTY. Statistics and Economics. 2013;(6):164-166. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-6-164-166

Views: 437


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)