Preview

Statistics and Economics

Advanced search

INTERNET BRANDING AS AN ELEMENT OF MARKET STABILITY OF A MODERN UNIVERSITY

https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-5-12-14

Abstract

First of all the necessity of the development of electronic information model for the formation of virtual image of the university is connected with the dynamic tendencies of the development of modern society. Branding as an element of market stability of the university brings superiority over the competitors and thus increases its competitiveness.

About the Authors

Nataliya V. Tikhomirova
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


Lyubov L. Skovorodina
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. Пермякова А.А. Формирование инновационной системы в России: Теоретические основы инновационных систем и опыт зарубежных стран // Качество, инновации, образование. 2008. № 9. - С. 34.

2. Атаян А.М. Информационная культура личности как условие существования и развития в информационном обществе: Владикавказский институт управления, 2007. Владикавказ. - С. 12.

3. Кашин И.Л., Травин М.М. Интеллектуальная собственность как экономическая категория // Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова «Проблемы новой политической экономии». 2008. № 2. - С. 50.

4. «Развитие интернета в регионах России. Весна 2013.», Яндекс.

5. «Интернет в России: динамика проникновения. Весна 2013г.» - Еженедельный опрос «ФОМнибус», март-май 2013г. Вся Россия, 18 лет и старше. 26 000 респондентов.

6. Ладик С. Первые шаги в Интернет-брендинге: Маркетинг и реклама. 2011. №1 (173) - С. 69.

7. На шаг впереди: год мобилизации бизнеса. 2012. № 1 (73) Январь. - С. 14.

8. Permyakova A.A. Formation of the innovation system in Russia: Theoretical foundations of innovation systems and the experience of foreign countries // Kachestvo, innovacii, obrazovanie. 2008. № 9. - S. 34.

9. Atayan A.M. Personal Information Culture as a condition for the existence and development of the information society: Vladikavkazskiy institut upravleniya, 2007. Vladikavkaz. - S. 12.

10. Kashin I.L., Travin M.M. Intellectual property as an economic category // Vestnik Kostromskogo gosudarstvennogo universiteta im. N.A. Nekrasova «Problemy novoy politicheskoy ekonomii». 2008. № 2. - S. 50.

11. «Internet development in regions of Russia. Spring 2013.», Yandex.

12. «Internet in Russia: the dynamics of penetration. Spring 2013.» - Ejenedel’nyy opros «FOMnibus», mart-may 2013g. Vsya Rossiya, 18 let i starshe. 26 000 respondentov.

13. Ladik S. First steps in the internet branding: Marketing i reklama. 2011. №1 (173) - S. 69.

14. One step ahead: year of the business mobilization. 2012. № 1 (73) Yanvar’. - S. 14.


Review

For citations:


Tikhomirova N.V., Skovorodina L.L. INTERNET BRANDING AS AN ELEMENT OF MARKET STABILITY OF A MODERN UNIVERSITY. Statistics and Economics. 2013;(5):12-14. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2500-3925-2013-5-12-14

Views: 401


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2500-3925 (Print)